Siirry suoraan sisältöön

Exergaming (3 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CF04-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

3 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus

Opettaja

  • Kirsi Huotari

Ryhmät

  • ALK24S
    ALK24S
  • 20.09.2024 12:30 - 14:00, Exergaming AL00CF04-3005
  • 27.09.2024 12:30 - 14:00, Exergaming AL00CF04-3005
  • 03.10.2024 08:15 - 09:45, Exergaming AL00CF04-3005
  • 10.10.2024 14:15 - 15:45, Exergaming AL00CF04-3005_Itsenäinen opiskelu_Tapahtuman suunnittelu
  • 22.10.2024 14:15 - 15:45, Exergaming AL00CF04-3005
  • 31.10.2024 10:00 - 11:30, Exergaming AL00CF04-3005
  • 07.11.2024 12:30 - 15:45, Exergaming AL00CF04-3005
  • 12.11.2024 10:30 - 11:30, Exergaming AL00CF04-3005

Tavoitteet

Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.

Sisältö

Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys

Aika ja paikka

Katso ALK24S/ALK24SLT lukujärjestys.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson yhteydessä.

Opetusmenetelmät

Luennot / ohjatut harjoitukset, itsenäinen opiskelu

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijalla on mahdollista suorittaa käytäntönnössä toteutettava Exergaming -tapahtuma halutessaan työelämäyhteistyönä valitsemansa tahon kanssa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakso sisältää useita tehtäviä, jotka esitetään tarkemmin opintojakson alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on mahdollista suorittaa täysin itsenäiseksi, mutta opettajan ohjausta kontaktiopetuksen tavoin ei tällöin ole saatavilla. Lisätiedot opintojakson opettajalta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä on noin 81h (sis. lähiopetusta sekä itsenäistätyöskentelyä)

Sisällön jaksotus

Katso tunnit lukujärjestyksestä, tarkempi etenemissuunnitelma Repussa.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa...

Tiedot:
Käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä
kokonaisuuksiksi.

Taidot:
• analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
• analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa
toimintatapoja hankkimansa tiedon avulla
• toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
• toimintaympäristössä
• valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä
toiminnassaan.

Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
• soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa...

Tiedot:
• käyttää johdonmukaisesti ammattialansa käsitteitä
• nimetä, kuvailla ja perustella ammattialansa perustiedot.

Taidot:
• valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella
• arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja
• toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
• soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialansa toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
• perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa...

Tiedot:
• käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
• nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.

Taidot:
• toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
• toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
• käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
• toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
• toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
• toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 1-5, katso tarkemmat arviointikriteerit opintojakson tiedoista. Tehtäkohtaiset arvionnit nähtävissä Repussa.