Siirry suoraan sisältöön

Markkinointitutkimus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BX73-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2024 - 15.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Petri Lintumäki
Ryhmät
LLT22SM
LLT22SM
Opintojakso
LT00BX73

Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 45 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 10.09.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA21L149 TA21L149
Ti 17.09.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 24.09.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 01.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 08.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 22.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 29.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 05.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 12.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 19.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Ti 26.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 03.12.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 10.12.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 17.12.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3003
TA12L126 TA12L126
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija saa valmiudet yrityksen johtamisessa ja päätöksenteossa tarvittavan tiedon hankintaan markkinointitutkimuksen avulla. Opiskelija ymmärtää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella tutkimuskokonaisuuden ja soveltaa sopivaksi katsomaansa tutkimusmenetelmää tutkimusongelmansa selvittämiseksi sekä raportoida tutkimuksen tulokset.

Sisältö

- Markkinointitutkimuksen käsitteet, tarpeet ja tavoitteet
- Eettisyys markkinointitutkimuksessa
- Laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmät markkinointitutkimuksessa
- Tutkimussuunnitelman laatiminen valitun tutkimusmenetelmän näkökulmasta
- Tutkimustyökalun suunnittelu kysely, haastattelu ja havainnointitutkimuksissa
- Tutkimuksen tekeminen ja tulosten analysointi
- Johtopäätökset ja tutkimusraportin laatiminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Käsitteiden käyttö tutkimuskokonaisuudessa on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistämään aikaisempaa markkinointiosaamista markkinointitutkimuksen tekemisessä. Opiskelija osoittaa tutkimusraportissa, analysoinnissa ja johtopäätöksissä kriittistä arviointia ja huomioi tulevaisuuden haasteet. Markkinointitutkimukselle asetetut tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeiset markkinointitutkimukseen liittyvät sisällöt ja peruskäsitteet. Käsitteiden käyttö ja teorian hyödyntäminen tutkimussuunnitelmassa on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa parhaiten soveltuvaa tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen tekeminen, analysointi ja johtopäätösten tekeminen muodostaa loogisen tutkimuskokonaisuuden.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella tutkimusraportissa tehdyt ratkaisut.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Tutkimussuunnitelma on vielä kuvaileva ja selkeän tutkimuskokonaisuuden muodostamisessa, analysoinnissa ja raportoinnissa on puutteita.
Opiskelija osaa avustetusti valita tarkoituksenmukaisen tutkimusmenetelmän. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain tutkimuksen tekemisessä.
Opiskelija tarvitsee vielä ohjausta tutkimusraportin johtopäätösten tekemisessä.

Siirry alkuun