Skip to main content

Competitive Advantage to Markets (5 cr)

Code: LT00BX30-3008

General information


Enrollment

01.12.2023 - 31.01.2024

Timing

01.01.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

Business

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION

Teachers

  • Kirsi Meriläinen
  • Pia Kuittinen

Groups

  • LLT23SM
    LLT23SM
  • LLT23SH
    LLT23SH
  • 11.01.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 18.01.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 25.01.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 01.02.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 08.02.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 15.02.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 22.02.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 29.02.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 14.03.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 18.04.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 25.04.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 02.05.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 16.05.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008
  • 23.05.2024 12:30 - 15:45, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3008

Objective

Students will know the special features of services marketing while understanding the importance of customer relationship thinking and customer satisfaction as a part of profitable business operations. Students will be able to use basic relationship marketing and will learn to assess and use services marketing.

Content

LT00BX30 Competition in the market

Competitive means of marketing
Customer relationship management
Service processes and operating environment
Pricing strategies
Development of accessibility
elements of marketing communications

Location and time

Opiskelu tapahtuu kerran viikossa 2,5-tunnin tapaamisissa joko lähitapaamisissa kampuksella tai etätapaamisissa Teamissä. Suorituspaikka on merkitty Repussa olevaan aikatauluun.

Teams-tapaamisiin opiskelija voi osallistua tietokoneella tai puhelimella. Opiskelijalla on oltava toimiva mikrofoni ja kamera Teams-tapaamisten aikana, jotta hänet voidaan katsoa läsnäolevaksi.

Materials

Reppu: Luentomateriaalit, erikseen ilmoitetut artikkelit, raportit ja muu oheismateriaali.
Kirjallisuus: Bergström, Seija & Leppänen Arja (2015 tai uudempi painos) Yrityksen asiakasmarkkinointi: Markkinoinnin kilpailukeinot.

Teaching methods

Luennot, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. pari- ja ryhmätyöskentely) ja itsenäinen opiskelu.

Employer connections

Luennoilla mahdolliset (yrittäjä)vierailijat ja ohjatuttuina harjoituksina yrityksille tehtävät projektit.
Mahdolliset vierailut lähialueen yrityksiin ja tapahtumiin.

Työelämäjaksoon linkittyvät seuraavat suoritukset:
- Työkirja (yksilötehtävä, 1 op): Opintojaksolla opiskellut teoriat ja käsitteet havainnollistetaan ja analysoidaan raportissa, jossa hyödynnetään harjoittelupaikan tarjoamia käytäntöjä
- Harjoitteluraportti (1 op): Opintojakson sisältöä käsittelevä tehtävä

Exam schedules

Torstaina 14.3. oppitunnilla.
Uusintatentti on KAMKin uusintatenttipäivinä.

Completion alternatives

Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat opintojakson sisältöihin liittyvät korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava opintojakson sisältöihin liittyvä osaaminen.

Student workload

5 opintopistettä tarkoittaa noin 135 tuntia opiskelijan työtä.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

The students are able to use the concepts and elements of the subject area in a variety of ways in practical work and assignments. They use concepts expertly and can justify their use. The students are able to use and compare various theories independently and critically in practical situations, direct the implementation of the assignment, work in a self-directed manner and reflect upon what they have learnt.

Assessment criteria, good (3)

The students are able to use marketing and customer relations concepts systematically and logically. The students are able to use various theories independently in practical situations, give reasons for the implementation of the assignment and choices of solutions and assess whether the solutions have been successful.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The students are able to describe the fundamental concepts and contents of the main elements. Some uncertainty in their perception and description of the whole subject is apparent. The students are able to select suitable methods and channels for the situation and can partially employ various theories in practical situations.

Assessment methods and criteria

Suoritukset
Opintojaksolla suoritetaan seuraavat osasuoritukset:
) 1 op = 20 p. Osallistuminen opetukseen ja erikseen määriteltyjen tehtävien tekeminen
) 1 op = 20 p. Tentti
) 1 op = 20 p. Ryhmätyö
) 1 op = 20 p. Työkirja (yksilötehtävä)
) 1 op = Harjoitteluraportin tämän opintojakson tehtävä (hyväksytty - täydennettävä -hylätty)

Arviointi
Opintojakso arvioidaan (1-5) kokonaispistemäärän (maks. 80 p.) perusteella seuraavasti:
5 = 90 % = 72 -80 p.
4 = 80 % = 64 - 71 p.
3 = 70 % = 56 - 63 p.
2 = 60 % = 48 - 55 p.
1 = min. 50 % = 40 – 47 p.
0 = < 50 % = alle 40 p.

Prerequisites

Customer Oriented Marketing

Further information

Work Placement 1 credit