Siirry suoraan sisältöön

Brändistrategia (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CF24-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Outi Lundahl
Ryhmät
AMA23S
AMA23S
LLT23SM
LLT23SM
Opintojakso
LT00CF24

Toteutuksella on 13 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 42 t 15 min.

Aika Aihe Tila
Ke 28.08.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA21L149 TA21L149
Ke 04.09.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA21L149 TA21L149
Ke 11.09.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA21L149 TA21L149
Ke 18.09.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA21L149 TA21L149
Ke 02.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA12L130 TA12L130
Ke 09.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA12L116 TH luokka TA12L116 TH luokka
Ke 30.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA12L120 TA12L120
Ke 06.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA12L116 TH luokka TA12L116 TH luokka
Ke 13.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA12L116 TH luokka TA12L116 TH luokka
Ke 20.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA12L128 TA12L128
Ke 27.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA12L130 TA12L130
Ke 04.12.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA12L120 TA12L120
Ke 11.12.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Brändistrategia LT00CF24-3002
TA12L120 TA12L120
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää, miten brändityö toimii yrityksen strategisena työkaluna. Opiskelija oppii identifioimaan, analysoimaan ja ratkaisemaan brändäykseen liittyviä tehtäviä ja tavoitteita. Hänelle kehittyy kyky vertailla ja hyödyntää bränditeorioita ja teoreettisia viitekehyksiä käytännönläheisesti linkitettyinä tiettyihin brändäyksen tavoitteisiin.

Sisältö

Brändien symboliset ja kulttuuriset merkitykset
Brändi-identiteetti, brändi-imago, brändilupaus, brändipääoma
Brändinrakentamisen prosessit ja mallit
Brändistrategian luominen ja brändijohtaminen
Brändäyksen vaikuttavuuden mittaaminen
Nykyiset trendit, megatrendit ja käytänteet brändityössä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kuvailla brändistrategian käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti. Hän kykenee arvioimaan laaja-alaisesti tehtyjä strategisia valintoja ja niiden pohjalta saavutettua lopputulosta sekä tulevaisuuden näkymiä erimerkkiyritysten osalta, ja vertailemaan eri vaihtoehtoja käytännön tilanteissa sekä reflektoimaan oppimaansa. Annettujen tehtävien ratkaisuissa näkyy monipuolinen perehtyneisyys asiaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Brandistrategian käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista. Opiskelija osaa myös hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ja –elementtejä analysoidessaan tai ratkaistessaan käytännön case-tilanteita ja tehtäviä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista. Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.

Siirry alkuun