Brändistrategia (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CF24-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Outi Lundahl
Ryhmät
-
AMA23SAMA23S
-
LLT23SMLLT23SM
- 28.08.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 04.09.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 11.09.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 18.09.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 02.10.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 09.10.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 30.10.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 06.11.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 13.11.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 20.11.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 27.11.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 04.12.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
- 11.12.2024 12:30 - 15:45, Brändistrategia LT00CF24-3002
Tavoitteet
Brändääminen on kokemusmarkkinointia, joka pitää sisällään tietynlaisia yrityksen päätöksiä koskien asiakkaan kokemuksia tuotteesta, palvelusta tai yrityksestä itsestään. Kurssilla perehdytään brändistrategian rakentamiseen sekä teoreettisesta että käytännönläheisestä näkökulmasta. Brändistrategian avulla yritys sitoutuu asiakkaisiin ja sen avulla vahvistetaan bränditietoisuutta kohti brändiuskollisuutta. Opiskelija ymmärtää, miten brändityö toimii yrityksen strategisena työkaluna. Opiskelija oppii identifioimaan, analysoimaan ja ratkaisemaan brändäykseen liittyviä tavoitteita. Hänelle kehittyy kyky vertailla ja hyödyntää bränditeorioita ja teoreettisia viitekehyksiä käytännönläheisesti linkitettyinä tiettyihin brändäyksen tavoitteisiin.
Sisältö
Brändien symboliset ja kulttuuriset merkitykset
Brändi-identiteetti, brändi-imago, brändilupaus, brändipääoma
Brändinrakentamisen prosessit ja mallit
Brändistrategian luominen ja brändijohtaminen
Brändäyksen vaikuttavuuden mittaaminen
Nykyiset trendit, megatrendit ja käytänteet brändityössä
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvailla brändistrategian käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti. Hän kykenee arvioimaan laaja-alaisesti tehtyjä strategisia valintoja ja niiden pohjalta saavutettua lopputulosta sekä tulevaisuuden näkymiä erimerkkiyritysten osalta, ja vertailemaan eri vaihtoehtoja käytännön tilanteissa sekä reflektoimaan oppimaansa. Annettujen tehtävien ratkaisuissa näkyy monipuolinen perehtyneisyys asiaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Brandistrategian käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista. Opiskelija osaa myös hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ja –elementtejä analysoidessaan tai ratkaistessaan käytännön case-tilanteita ja tehtäviä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista. Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.