Business Basics (5 cr)
Code: BY00BX29-3021
General information
- Enrollment
-
19.08.2024 - 22.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Tourism
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 21 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 22.08.2024 time 12:00 - 13:30 (1 h 30 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021 |
TA12L119
TA12L119
|
Wed 28.08.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021 |
TA12L126
TA12L126
|
Wed 04.09.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021 |
TA12L126
TA12L126
|
Wed 11.09.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 18.09.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 25.09.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 02.10.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 09.10.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 30.10.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021 |
TA21L146
TA21L146
|
Objective
The students will adopt an entrepreneurial approach to their studies and work. They will be able to use basic business concepts as required. They will understand the importance of being able to identify and create business potential to the development and wellbeing of society. The students will also be able to describe a company’s basic operations and functions and they will understand the principles of running a profitable business.
Content
The significance of business in society
Internal and external entrepreneurship
Operational and business idea
Basic business model and smart processes
Stakeholders and networking
Forms of business
Marketing and customer-oriented approaches
Profitability
Business potential
Location and time
Syyslukukaudella 2024 lähiopetukset kerran viikossa (2,5 h) Kajaanin kampuksella (4 op).
Keväällä 2025 työelämäjakso (1 op).
Materials
Oppikirja: Liiketoimintaosaaminen; Menestyvän liiketoiminnan perusta
Tekijät: Viitala R, Jylhä E.
Kustantaja: Edita. Kirja on saatavana Kajaanin ammattikorkeakoulun kirjastosta myös e-kirjana.
Myös muut liiketalouden oppikirjat käyvät, sillä perusasiat on kaikissa kirjoissa samat.
Reppu-verkko-oppimisympäristön aineistot ja testit.
Teaching methods
Lähiopetus, luennot, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. ryhmätyöskentely)
Employer connections
Keväällä 2025 suoritettava työelämäjakso (1 op).
Exam schedules
Sovitaan opintojakson alussa.
Completion alternatives
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat yrityksen perusteita käsittelevät korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava yritystoiminnan osaaminen sovitaan tapauskohtaisesti.
Student workload
1 op on 27 tuntia, yhteensä 5 * 27 h = 135 tuntia
Content scheduling
Syksyllä 2024 lähiopetus kampuksella (4 op) ja kevällä 2025 työelämäjakso (1 op).
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
The students are able to widely use and combine business concepts with expertise and can analyse, compare and critically assess their own business competence and forms and methods of business using acquired knowledge. The students are able to work as members of a group/team, promoting and developing the work of the group.
Assessment criteria, good (3)
The students are able to systematically use business concepts. They are able to use, name and justify business and entrepreneurial practices. The students are able to work independently based on information and instructions and can apply business techniques and models. The students are able to work as members of a group to achieve common goals and can give reasons for their actions based on professional ethical principles.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students are able to define and use basic business concepts as required according to professional ethical principles. They are able name and describe basic business information. The students are able to work appropriately though their actions may display uncertainty.