Skip to main content

Business Basics (5 cr)

Code: BY00BX29-3021

General information


Enrollment
19.08.2024 - 22.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Tourism
Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
Maritta Seppälä
Pia Kuittinen
Groups
LLT24SM
LLT24SM
LLT24SH
LLT24SH
Course
BY00BX29

Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 21 h 30 min.

Time Topic Location
Thu 22.08.2024 time 12:00 - 13:30
(1 h 30 min)
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021
TA12L119 TA12L119
Wed 28.08.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021
TA12L126 TA12L126
Wed 04.09.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021
TA12L126 TA12L126
Wed 11.09.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021
TA12L127 TA12L127
Wed 18.09.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021
TA12L127 TA12L127
Wed 25.09.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021
TA12L127 TA12L127
Wed 02.10.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021
TA12L127 TA12L127
Wed 09.10.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021
TA12L127 TA12L127
Wed 30.10.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3021
TA21L146 TA21L146
Changes to reservations may be possible.

Objective

The students will adopt an entrepreneurial approach to their studies and work. They will be able to use basic business concepts as required. They will understand the importance of being able to identify and create business potential to the development and wellbeing of society. The students will also be able to describe a company’s basic operations and functions and they will understand the principles of running a profitable business.

Content

The significance of business in society
Internal and external entrepreneurship
Operational and business idea
Basic business model and smart processes
Stakeholders and networking
Forms of business
Marketing and customer-oriented approaches
Profitability
Business potential

Location and time

Syyslukukaudella 2024 lähiopetukset kerran viikossa (2,5 h) Kajaanin kampuksella (4 op).
Keväällä 2025 työelämäjakso (1 op).

Materials

Oppikirja: Liiketoimintaosaaminen; Menestyvän liiketoiminnan perusta
Tekijät: Viitala R, Jylhä E.
Kustantaja: Edita. Kirja on saatavana Kajaanin ammattikorkeakoulun kirjastosta myös e-kirjana.

Myös muut liiketalouden oppikirjat käyvät, sillä perusasiat on kaikissa kirjoissa samat.

Reppu-verkko-oppimisympäristön aineistot ja testit.

Teaching methods

Lähiopetus, luennot, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. ryhmätyöskentely)

Employer connections

Keväällä 2025 suoritettava työelämäjakso (1 op).

Exam schedules

Sovitaan opintojakson alussa.

Completion alternatives

Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat yrityksen perusteita käsittelevät korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava yritystoiminnan osaaminen sovitaan tapauskohtaisesti.

Student workload

1 op on 27 tuntia, yhteensä 5 * 27 h = 135 tuntia

Content scheduling

Syksyllä 2024 lähiopetus kampuksella (4 op) ja kevällä 2025 työelämäjakso (1 op).

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

The students are able to widely use and combine business concepts with expertise and can analyse, compare and critically assess their own business competence and forms and methods of business using acquired knowledge. The students are able to work as members of a group/team, promoting and developing the work of the group.

Assessment criteria, good (3)

The students are able to systematically use business concepts. They are able to use, name and justify business and entrepreneurial practices. The students are able to work independently based on information and instructions and can apply business techniques and models. The students are able to work as members of a group to achieve common goals and can give reasons for their actions based on professional ethical principles.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The students are able to define and use basic business concepts as required according to professional ethical principles. They are able name and describe basic business information. The students are able to work appropriately though their actions may display uncertainty.

Go back to top of page