Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: BY00BX48-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailun koulutus
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Aki Kortelainen
Ryhmät
LLM22S
LLM22S
Opintojakso
BY00BX48

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Pe 30.08.2024 klo 14:00 - 15:30
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät BY00BX48-3016
Teams opetus
La 31.08.2024 klo 09:30 - 11:00
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät BY00BX48-3016
Teams opetus
Pe 27.09.2024 klo 14:00 - 15:30
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät BY00BX48-3016
Teams opetus
La 28.09.2024 klo 10:00 - 11:30
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät BY00BX48-3016
Teams opetus
Pe 25.10.2024 klo 14:00 - 15:30
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät BY00BX48-3016
Teams opetus
La 26.10.2024 klo 10:00 - 11:30
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät BY00BX48-3016
Teams opetus
Pe 22.11.2024 klo 13:45 - 15:15
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät BY00BX48-3016
Teams
La 23.11.2024 klo 10:00 - 11:30
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät BY00BX48-3016
Teams
Pe 13.12.2024 klo 14:00 - 15:30
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät BY00BX48-3016
Teams opetus
La 14.12.2024 klo 10:00 - 11:30
(1 t 30 min)
Teams opetus_Tutkimus- ja kehittämismenetelmät BY00BX48-3016
TA12L125 TA12L125
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija hallitsee perusvalmiudet erilaisten tutkimus- ja kehittämishankkeiden toteuttamisessa sekä osaa hyödyntää tutkimusmenetelmiä työelämän kehittämistehtävissä. Opiskelija saa valmiuksia tiedon hakemiseen ja tieteelliseen kirjoittamiseen sekä osaa arvioida tutkimus- ja kehittämistyön avulla tuotettua tietoa kriittisesti.

Sisältö

- Tutkimus- ja kehittämistoiminnan lähtökohdat ja menetelmät
- Tutkimuksellinen kehittämistyö
- Laadullinen tutkimusprosessi
- Määrällinen tutkimusprosessi
- Tiedonhaku ja tiedeviestintä
- Tutkimusaineiston analyysi ja tulkinta

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija käyttää asiantuntevasti ja monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistoiminnan sekä laadunhallinnan käsitteitä.
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti valmiita tutkimuksia.
Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja tutkimus-, kehittämis- ja laadunhallintaprosesseissa.
Opiskelija osaa analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti ja aloitteellisesti.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija soveltaa kriittisesti eettisiä periaatteita toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija käyttää johdonmukaisesti keskeisiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä.
Opiskelija osaa kuvata tutkimus- ja kehittämistoiminnan eri prosessit ja perustella niihin liittyvät ratkaisut.
Opiskelija osaa analysoida valmiin tutkimuksen.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja tutkimus- ja kehittämistyöhön sekä laadunhallintaan hankkimansa tiedon perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa eettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää asianmukaisesti keskeisiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä.
Opiskelija osaa kuvata pääpiirteissään tutkimus- ja kehittämistoiminnan yleisprosessin.
Opiskelija osaa tehdä yhteenvedon valmiista tutkimuksesta.
Opiskelija osaa suunnitella tarkoituksenmukaisesti tutkimusprosessiin liittyvän/liittyvien menetelmien toteutuksen, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa ohjattuna käyttää asianmukaisesti tutkimus- ja kehittämismenetelmiä sekä laatutyökaluja.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa vastuun omasta toiminnastaan sekä ottaa muut ryhmän jäsenet huomioon.

Siirry alkuun