Skip to main content

Yhteisöviestintä (5 cr)

Code: AV00CH58-3001

General information


Enrollment

13.07.2023 - 31.10.2023

Timing

13.07.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Business

Teaching languages

  • Finnish

Teachers

  • Tuula Rajander

Scheduling groups

  • Avoin AMK 1 (Size: 10. Open UAS: 10.)

Groups

  • AVOINAMK2023
    AVOINAMK2023
  • AAMK
    Avoin AMK

Small groups

  • Open UAS 1

Objective

The student knows the basics of corporate communication, recognizes the components of a communication process and knows how to plan and implement internal and external communication in a company. The student knows the basics of reputation management and can use the tools of communication in change and crisis management.

Content

Basics of corporate communication and communication process
Areas of communication
Panning and implementation of communication
Reputation management
Communication in change and crisis management

Location and time

Nonstop-toteutukseen perustava opintojakso, jonka opiskelun voi aloittaa oman aikataulun mukaisesti.

Materials

Kirjallisuus: Juholin, E. Communicare! Viestintä strategiasta käytäntöön. MIF (Vanhemmat painokset ok). Åberg, L. Viestinnän johtaminen. Åberg, L. Esimiehen viestintäopas. Åberg, L. Viestinnän strategiat. Aula, P. - Heinonen, J. Maine - menestystekijä Moodle-material

Teaching methods

Itsenäinen opiskelu moodlessa ja kokoavan tehtävän palauttaminen.

Student workload

5 op = 135 tuntia opiskelijan omaa työtä.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa hyödyntää organisaatioviestinnän osa-alueita, työvälineitä ja viestintäprosessin toimintamalleja vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti. Portfoliossa hän osaa kehittää ja analysoida oman organisaationsa viestintää yksilö- ja ryhmäviestinnän näkökulmista.
Opiskelija tunnistaa ja pohtii viestintäkulttuurin vaikutuksia yksilön ja ryhmän ohjaamisessa.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on ansiokasta ja monipuolista, ja toimii pohjana omalle pohdinnalle

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee hyvin organisaatioviestinnän hyödynnettäviä työvälineitä ja toimintamalleja. Portfoliossa hän osaa soveltaa oman organisaationsa viestintää, työvälineitä ja toimintamalleja sekä osaa analysoida viestintää ja tunnistaa kehittämiskohteita.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on kohtalaisen hyvää ja monipuolista.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tietää organisaatioviestinnän perustehtävät, roolit ja vastuut. Portfoliossa hän osaa tarkastella yksilöiden ja ryhmän toimintaan vaikuttavia tekijöitä viestinnän näkökulmasta ja pohtia viestinnän vaikutusta.

Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on suppeaa ja yksipuolista.