Yhteisöviestintä (5 cr)
Code: AV00CH58-3001
General information
Enrollment
13.07.2023 - 31.10.2023
Timing
13.07.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Teachers
- Tuula Rajander
Scheduling groups
- Avoin AMK 1 (Size: 10. Open UAS: 10.)
Groups
-
AVOINAMK2023AVOINAMK2023
-
AAMKAvoin AMK
Small groups
- Open UAS 1
Objective
The student knows the basics of corporate communication, recognizes the components of a communication process and knows how to plan and implement internal and external communication in a company. The student knows the basics of reputation management and can use the tools of communication in change and crisis management.
Content
Basics of corporate communication and communication process
Areas of communication
Panning and implementation of communication
Reputation management
Communication in change and crisis management
Location and time
Nonstop-toteutukseen perustava opintojakso, jonka opiskelun voi aloittaa oman aikataulun mukaisesti.
Materials
Kirjallisuus: Juholin, E. Communicare! Viestintä strategiasta käytäntöön. MIF (Vanhemmat painokset ok). Åberg, L. Viestinnän johtaminen. Åberg, L. Esimiehen viestintäopas. Åberg, L. Viestinnän strategiat. Aula, P. - Heinonen, J. Maine - menestystekijä Moodle-material
Teaching methods
Itsenäinen opiskelu moodlessa ja kokoavan tehtävän palauttaminen.
Student workload
5 op = 135 tuntia opiskelijan omaa työtä.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa hyödyntää organisaatioviestinnän osa-alueita, työvälineitä ja viestintäprosessin toimintamalleja vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti. Portfoliossa hän osaa kehittää ja analysoida oman organisaationsa viestintää yksilö- ja ryhmäviestinnän näkökulmista.
Opiskelija tunnistaa ja pohtii viestintäkulttuurin vaikutuksia yksilön ja ryhmän ohjaamisessa.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on ansiokasta ja monipuolista, ja toimii pohjana omalle pohdinnalle
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee hyvin organisaatioviestinnän hyödynnettäviä työvälineitä ja toimintamalleja. Portfoliossa hän osaa soveltaa oman organisaationsa viestintää, työvälineitä ja toimintamalleja sekä osaa analysoida viestintää ja tunnistaa kehittämiskohteita.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on kohtalaisen hyvää ja monipuolista.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tietää organisaatioviestinnän perustehtävät, roolit ja vastuut. Portfoliossa hän osaa tarkastella yksilöiden ja ryhmän toimintaan vaikuttavia tekijöitä viestinnän näkökulmasta ja pohtia viestinnän vaikutusta.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on suppeaa ja yksipuolista.