Skip to main content

Ethical Principles in Customer Contacts and Instruction (5 cr)

Code: SO00CA28-3004

General information


Enrollment
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Sote
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor Degree Programme in Social Services
Teachers
Matti Heikkinen
Groups
SOS24SA
SOS24SA
SOS24SB
SOS24SB
SOS24SC
SOS24SC
Course
SO00CA28

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 4 h 30 min.

Time Topic Location
Fri 10.01.2025 time 12:15 - 13:45
(1 h 30 min)
Eettisyys asiakkaan kohtaamisessa ja ohjaamisessa SO00CA28-3004
TA12L130 TA12L130
TA12L128 TA12L128
Fri 14.03.2025 time 09:45 - 11:15
(1 h 30 min)
Eettisyys asiakkaan kohtaamisessa ja ohjaamisessa SO00CA28-3004
TA11L156-aud TA11L156-aud
Thu 08.05.2025 time 12:15 - 13:45
(1 h 30 min)
Eettisyys asiakkaan kohtaamisessa ja ohjaamisessa SO00CA28-3004
TA21L148-aud TA21L148-aud
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0 - 5

Objective

The students will be familiar with the ethical foundations of the social and healthcare sector.
They will identify and understand the values and concepts of humanity present in their work and understand the significance of these concepts and values in promoting trust, empathy and empowerment when interacting with customers. The students will perceive and understand their customers' life situations, position and rights within social and healthcare. They will understand the underprivaleged and different life situations and can act professionally in accordance with their clients' service requirements and what is best for their clients.

Other recommended studies: to be discussed with the study counsellor in the personal study plan review discussions

Content

Ethical foundations of social services, values, the employee's concept of humanity, promoting customer safety, professional competence, dialogue, case management from an ethical and socially sustainable perspective, self-monitoring in the social services sector, ethically sustainable multidisciplinary cooperation.

Location and time

Opintojakson pakollinen lähiopetus on merkitty lukujärjestykseen, ks. lukkarikone (https://lukkarit.kamk.fi/)

Lisäksi opintojaksoon sisältyy erikseen sovittuina aikoina lukupiiri opiskelijavetoisesti, mikäli opiskelijat haluavat. Opettaja osallistuu lukupiirin aloitukseen.

Materials

Opintojakso rakentuu pakollisen kirjallisuuden ympärille. Lisäksi opintojakson sisällöissä on hyödynnetty muuta kirjallisuutta ja lähteitä.

Pakollinen kirjallisuus:
Hallamaa, J. (2017). Yhdessä toimimisen etiikka. Helsinki: Gaudeamus.

Opintojaksoa ei voi suorittaa ilman pakollista kirjallisuutta.

Teaching methods

Verkko-oppimisympäristössä tapahtuva itsenäinen opiskelu (esitietokysely, tehtävät) ja verkkokeskusteluihin osallistuminen.

Opintojakson voi suorittaa kokonaisuudessaan itsenäisesti, mutta suosittelen lähiopetukseen osallistumista.

Pakollinen lähiopetus: yhteistoiminnallista oppimista, jossa aiheeseen liittyvän tehtävän tekeminen joko ryhmässä tai itsenäisesti.

Exam schedules

Tentti on mahdollista suorittaa verkkotenttinä opiskelijan oman aikataulun mukaan.

Esseen tai oppimispäiväkirjan voi palauttaa oman aikataulun mukaan.

Completion alternatives

Opiskelija voi suorittaa joko tentin tai esseen tai oppimispäiväkirjan, jolla osoittaa osaamisen.

Esseen voi laatia yksin tai pienryhmässä. Oppimispäiväkirja laaditaan itsenäisesti.

Further information

SOS24S-ryhmien easy enrolment kurssiavain: ...

Go back to top of page