Introduction to Case Management and Working with Customers in Social Services (5 cr)
Code: SO00CA38-3005
General information
- Enrollment
-
19.08.2024 - 22.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.10.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Sote
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor Degree Programme in Social Services
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 5 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 24.10.2024 time 15:45 - 16:30 (0 h 45 min) |
Palveluohjaus ja asiakastyön orientaatiot sosiaalialalla SO00CA38-3005 |
TA12L129
TA12L129
TA12L127 TA12L127 |
Fri 13.12.2024 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
C_Palveluohjaus ja asiakastyön orientaatiot sosiaalialalla SO00CA38-3005 |
TA21L155
TA21L155
|
Fri 13.12.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
A_Palveluohjaus ja asiakastyön orientaatiot sosiaalialalla SO00CA38-3005 |
TA21L146
TA21L146
|
Fri 13.12.2024 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
B_Palveluohjaus ja asiakastyön orientaatiot sosiaalialalla SO00CA38-3005 |
TA21L146
TA21L146
|
Evaluation scale
0 - 5
Objective
The students will become familiar with the different types of work with clients in social services and case management as well as the theoretical foundations of such work.
They can assess the service needs of different customer groups and plan, implement and evaluate the customer service processes while possessing sound knowledge of the principles of service management.
Thay are familiar with the basics of group dynamics of psychosocial work, as well as community-based, inclusive and empowering methods to support target groups in different life situations.
The students will know the benefits of peer group activities and organizations in supporting people's everyday lives.
Other recommended studies: to be discussed with the study counsellor in the personal study plan review
Content
The methodological competencies of social services professionals, client case management and guidance practices in social services, the client perspective of case management and the customer service process, interprofessional guidance and networking, associations supporting social empowerment ans inclusion
Location and time
Opintojakson aloitusinfo
Verkkoluennot ja oppimisympäristössä verkkokeskustelu luennoista
Pakollinen lähiopetus: yhteistoiminnallista oppimista sosiaalialan työmenetelmistä ja vuorovaikutusharjoituksia.
Opintojakson tentit ja oppimistehtävien palautus viim. 31.12.2024 mennessä.
Ks. lähiopetuksen tarkempi aikataulu Tuudo-sovelluksesta tai lukkarikoneesta.
Materials
Itseopiskelumateriaali Reppu-oppimisympäristössä.
Pakollinen ja valinnainen kirjallisuus kuvattu tarkemmin oppimisympäristössä.
Teaching methods
Verkko-oppimisympäristössä tapahtuva itsenäinen opiskelu (esitietokysely, tehtävät, tentit) ja verkkokeskusteluihin osallistuminen.
Pakollinen lähiopetus: yhteistoiminnallista oppimista, jossa opintojakson sisältöihin ja aiheeseen liittyvän tehtävän tekeminen joko ryhmässä tai itsenäisesti.
Exam schedules
Opintojakson tentit voi tehdä oman aikataulun mukaisesti 31.12.2024 mennessä.
Completion alternatives
Opintojakso sisältää pakollista lähiopetusta, jossa opiskelijat käsittelevät opintojakson sisältöjä.
Opintojaksoon sisältyy pakollisia tenttejä, jotka opiskelija voi suorittaa haluamanaan ajankohtana.
Lisäksi opiskelija voi korvata valinnaisen tentin kirjoittamalla esseen annettujen ohjeiden mukaisesti.
Further information
Opintojakson oppimismateriaali on Reppu-oppimisympäristössä. Kirjaudu Reppu-oppimisympäristöön HAKA-tunnuksillasi ja syötä kurssiavain Repun etusivulla.
Easy Enrollment kurssiavain SOS24S-ryhmälle: wsfmqf