Skip to main content

Exercise as a Method of Social Empowerment (5 cr)

Code: SO00CA40-3005

General information


Enrollment

19.08.2024 - 22.09.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Sote

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Bachelor Degree Programme in Social Services

Teachers

  • Susanna Veteläinen
  • Kaisa Loikkanen
  • Maija Leinonen

Groups

  • SOS24SB
    SOS24SB
  • SOS24SA
    SOS24SA
  • SOS24SC
    SOS24SC
  • 20.08.2024 10:00 - 11:30, Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 20.08.2024 12:30 - 14:00, B_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 21.08.2024 09:00 - 10:30, C_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 21.08.2024 09:00 - 10:30, A_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 19.09.2024 08:15 - 09:45, B_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 19.09.2024 12:15 - 13:45, C_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 19.09.2024 14:00 - 15:30, A_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 20.09.2024 08:15 - 10:30, A_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 20.09.2024 11:30 - 13:45, B_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 20.09.2024 14:00 - 16:15, C_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 24.10.2024 12:15 - 13:45, A_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 24.10.2024 14:00 - 15:30, B_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 25.10.2024 08:15 - 09:45, C_Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005
  • 13.12.2024 12:30 - 14:00, Liikunta sosiaalisen voimaannuttamisen menetelmänä SO00CA40-3005

Objective

The students will know different forms of group exercise and group instruction methods.
They will be able to develop group exercise practices / activity breaks that promote their clients' inclusion, empowerment and life management skills.
The students will be able to work in a networked manner with sports, culture and leisure actors, promoting the life management and inclusion of social services clients.
They will be able to take into account different customer groups and their needs in the planning and implementation of group exercise.
The students will know the effects of exercise on health and well-being and will be able to apply this knowledge in the planning and implementation of exercise for different target groups.

Other recommended studies: to be discussed with the study counsellor in the personal study plan review

Content

Adapted exercise, special exercise, social strengthening / empowerment, inclusion, networking, third sector, public and private sector, group instruction and management from the perspective of exercise

Location and time

Ks. etenemissuunnitelma

Materials

Oppimateriaali on nähtävillä repussa.

Teaching methods

Lähiopetus
Itsenäiset tehtävät verkossa
Opintojakson kokoava projekti

Employer connections

Opintojakson kokoava projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kanssa. Opiskelija etsii itselleen oman projektin työelämästä.

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttejä.

Completion alternatives

Opinnollistaminen sovitusti vastuuopettajien kanssa.

Student workload

Ks. etenemissuunnitelma

Content scheduling

ks. etenemissuunnitelma

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa suhteessa osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
• käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä
kokonaisuuksiksi.
Taidot:
• analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
• analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa
toimintatapoja hankkimansa tiedon avulla
• toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
• toimintaympäristössä
• valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä
toiminnassaan.
Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
• soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa suhteessa osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
• käyttää johdonmukaisesti ammattialansa käsitteitä
• nimetä, kuvailla ja perustella ammattialansa perustiedot.
Taidot:
• valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella
• arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja
• toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
• soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialansa toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
• perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa suhteessa osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
• käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
• nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.
Taidot:
• toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
• toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
• käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
• toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
• toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
• toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Further information

The course involves 135 hours of study.
10 hours of teaching online.
Contact teaching / practical training / simulations / project:exercise practices 8 h and 4 h in groups
Planning of project assignment 4 h and assessment and feedback 2 h
Assessment: 0-5 (active participation in contact and remote teaching) (pass/fail; short exercise instruction sessions with own group pass/fail; planning and implementation of collaborative project 0-5)