Pelituotannon perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: TTAE009-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 27.10.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 30.08.2024 klo 08:15 - 11:45 (3 t 30 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010 |
Teams opetus
|
Pe 06.09.2024 klo 08:15 - 11:45 (3 t 30 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010 |
Teams opetus
|
Pe 13.09.2024 klo 08:15 - 11:45 (3 t 30 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010 |
Teams opetus
|
Pe 27.09.2024 klo 08:15 - 11:45 (3 t 30 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010 |
Teams opetus
|
Pe 04.10.2024 klo 08:15 - 11:45 (3 t 30 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010 |
Teams opetus
|
Pe 11.10.2024 klo 08:15 - 11:45 (3 t 30 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010 |
Teams opetus
|
Pe 25.10.2024 klo 08:15 - 11:45 (3 t 30 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010 |
Teams opetus
|
Tavoitteet
- Opiskelija ymmärtää pelituottajan työtoimenkuvan ja roolin
- Opiskelija osaa peliprojektin elinkaaren eri vaiheineen
- Opiskelija osaa prototypoinnin perusteet
- Opiskelija osaa projektinhallinan metodeja:
- Scrum
- Kanban
- Scrumban
Sisältö
Pelituottajan roolin ja työtoimenkuvan esittely
Peliprojektin elinkaaren esittely (pre-production, production, post-production jne.)
Projektinhallinnan metodit
- Miksi ja miten käytetään
- Miten ne eroavat
Prototypoinnin perusteet (miksi tehdään, millä tavalla)
- Harjoitustehtävä: Lautapeli
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee pelituotannon eri vaiheet ja osaa soveltaa oppimaansa käytännössä.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti sekä esimerkillisesti ja soveltaa KAMK:in pelituotannon käytänteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa hyvin pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija hallitsee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan käytänteet.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hahmottaa pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija tuntee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan perusteet.
Lisätiedot
Kurssissa voidaan hyödyntää 10 Polkua verkko-opetusmateriaalia "Pelituotannon perusteet"