Siirry suoraan sisältöön

Pelituotannon perusteet (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAE009-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 27.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Janne Remes
Ryhmät
TTV23SP
TTV23SP
Opintojakso
TTAE009

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Pe 30.08.2024 klo 08:15 - 11:45
(3 t 30 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010
Teams opetus
Pe 06.09.2024 klo 08:15 - 11:45
(3 t 30 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010
Teams opetus
Pe 13.09.2024 klo 08:15 - 11:45
(3 t 30 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010
Teams opetus
Pe 27.09.2024 klo 08:15 - 11:45
(3 t 30 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010
Teams opetus
Pe 04.10.2024 klo 08:15 - 11:45
(3 t 30 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010
Teams opetus
Pe 11.10.2024 klo 08:15 - 11:45
(3 t 30 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010
Teams opetus
Pe 25.10.2024 klo 08:15 - 11:45
(3 t 30 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3010
Teams opetus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

- Opiskelija ymmärtää pelituottajan työtoimenkuvan ja roolin
- Opiskelija osaa peliprojektin elinkaaren eri vaiheineen
- Opiskelija osaa prototypoinnin perusteet
- Opiskelija osaa projektinhallinan metodeja:
- Scrum
- Kanban
- Scrumban

Sisältö

Pelituottajan roolin ja työtoimenkuvan esittely
Peliprojektin elinkaaren esittely (pre-production, production, post-production jne.)
Projektinhallinnan metodit
- Miksi ja miten käytetään
- Miten ne eroavat
Prototypoinnin perusteet (miksi tehdään, millä tavalla)
- Harjoitustehtävä: Lautapeli

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee pelituotannon eri vaiheet ja osaa soveltaa oppimaansa käytännössä.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti sekä esimerkillisesti ja soveltaa KAMK:in pelituotannon käytänteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa hyvin pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija hallitsee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan käytänteet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija tuntee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan perusteet.

Lisätiedot

Kurssissa voidaan hyödyntää 10 Polkua verkko-opetusmateriaalia "Pelituotannon perusteet"

Siirry alkuun