Siirry suoraan sisältöön

Grafiikkamoottorin ohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAN011-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

28.10.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Mikko Romppainen

Ryhmät

  • TTV23SP
    TTV23SP
  • 29.10.2024 08:15 - 11:30, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
  • 05.11.2024 08:15 - 11:30, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
  • 12.11.2024 08:15 - 11:30, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
  • 19.11.2024 08:15 - 11:30, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
  • 26.11.2024 08:15 - 11:30, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
  • 03.12.2024 08:15 - 11:30, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
  • 10.12.2024 08:15 - 11:30, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
  • 17.12.2024 08:15 - 11:30, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL 2 -grafiikkarajapintaa.

Sisältö

Eri grafiikkarajapinnat
Ikkunan luominen
Verteksi- ja fragmenttivarjostin
Primitiivien piirtäminen
Teksturointi
Syvyyspuskurointi
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa. Opiskelija osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja osaa itsenäisesti soveltaa taitojaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osaa toimia aloitteellisesti ja vastuullisesti annetuissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.

Esitietovaatimukset

Johdanto pelimoottoriohjelmointiin