Games and Simulation Physics (5 cr)
Code: TTPF009-3010
General information
- Enrollment
-
19.08.2024 - 22.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Teknologia
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Information and Communication Technology
Realization has 20 reservations. Total duration of reservations is 44 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 26.08.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 28.08.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Mon 02.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 04.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Mon 09.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 11.09.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Mon 16.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Mon 23.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 25.09.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Mon 30.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 02.10.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Mon 07.10.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 09.10.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L127
TA12L127
|
Mon 04.11.2024 time 08:15 - 11:45 (3 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L123 ML8
TA12L123 ML8
|
Wed 13.11.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L123 ML8
TA12L123 ML8
|
Wed 20.11.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L123 ML8
TA12L123 ML8
|
Wed 27.11.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L123 ML8
TA12L123 ML8
|
Wed 04.12.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L123 ML8
TA12L123 ML8
|
Wed 11.12.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA12L123 ML8
TA12L123 ML8
|
Mon 16.12.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa TTPF009-3010 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
Objective
Students will be proficient in basic physics for games and can apply these basics to physics engines
Content
Principles of physics engines
Rigid piece physics
Applying numerical methods in physics
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
The students are able to analyse the problems of the topic in hand and produce solutions using numeric methods.
Assessment criteria, good (3)
The students are able to draw conclusions from the problems of the topic in hand and can solve them using systematic methods.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students are able to recognise methods of solving problems related to the topic and are familiar with the basics of numerical methods.