Siirry suoraan sisältöön

Pelialan markkinointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB12-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 21.05.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • OPE_Tietojenkäsittely OPE_Tietojenkäsittely
  • Johanna Puirava

Ryhmät

  • TTK22SPTRaahe
    TTK22SPTRaahe
  • TTK22SPT
    TTK22SPT
  • TTK22SP
    TTK22SP
  • 21.02.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 28.02.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 13.03.2024 12:30 - 15:15, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 18.03.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 25.03.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 02.04.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 08.04.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 15.04.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 23.04.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 30.04.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 07.05.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 14.05.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002
  • 21.05.2024 12:30 - 15:00, Customer Oriented Marketing TT00CB12-3002

Tavoitteet

Opiskelija osaa käyttää asiakaskeskeisen markkinoinnin peruskäsitteitä ja arvioida ICT alan yrityksen liiketoiminnallisen onnistumisen edellytyksiä markkinoinnillisesta näkökulmasta sekä ratkaista yksinkertaisia yrityksen markkinoinnillisia ongelmia.

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
ICT alan markkinointi (mm. peliala, ict alan palvelut, ..)
Ostokäyttäytymisen perusteet
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiantuntijaluennot yrityksistä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytännön tilanteissa.
Opiskelija tuntee ja ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot erinomaisesti ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, käsitteellistä ja ansiokasta pohdintaa sekä laaja-alaista markkinointiympäristön ymmärrystä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, ansiokasta ajattelua ja markkinointiympäristön ymmärrystä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet.
Opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinojen ydinkohdat ja tunnistaa asiakaslähtöisen markkinoinnin perusteet.
Opiskelija osoittaa tehtävissä yksipuolista ajattelua ja konkreettisella tasolla ymmärrystä markkinointiympäristöstä.