Skip to main content

Game Technology I (5 cr)

Code: TT00CB38-3001

General information


Enrollment

02.12.2023 - 31.12.2023

Timing

01.01.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Teknologia

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Bachelor’s Degree in Information and Communication Technology

Teachers

  • Mikko Romppainen
  • Janne Remes

Groups

  • TTV21SP
    TTV21SP
  • 10.01.2024 08:15 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 17.01.2024 08:15 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 24.01.2024 08:15 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 31.01.2024 08:15 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 07.02.2024 08:15 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 14.02.2024 08:15 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 21.02.2024 08:15 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 28.02.2024 08:15 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 13.03.2024 08:15 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 19.03.2024 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 26.03.2024 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 02.04.2024 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 09.04.2024 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 16.04.2024 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 23.04.2024 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 30.04.2024 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 07.05.2024 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 14.05.2024 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
  • 21.05.2024 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001

Objective

Säteenseurantatekniikat.

Opiskelija tietää säteenjäljityksen (ray trace) teorian perusteet. Opiskelija osaa tehdä grafiikkaohjelmointia hyödyntäen jotakin säteenjäljitystekniikkaa.

Content

Image order algoritmit ja säteenjäljityksen matematiikkaa
Ray tracing/casting
Volume ray casting
Valaisun/varjojen laskeminen
Image Effects

Evaluation scale

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on joko hyödynnetty monimutkaisempia tapoja määrittää primitiivejä tai työssä on käytetty monipuolisesti eri renderöintitekniikoita tai tehosteita. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä erinomaisesti.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on yksinkertaisten primitiivien piirron lisäksi hyödynnetty jotakin monimutkaisempaa renderöintitekniikkaa. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen yksinkertaisilla primitiiveillä. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä auttavasti.

Qualifications

Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi