Skip to main content

Coaching and Training skills (3 cr)

Code: TT00CB05-3007

General information


Enrollment

19.08.2024 - 22.09.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Teknologia

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Bachelor’s Degree in Business Information Technology

Teachers

  • Mika Sorsa

Groups

  • TTK22SPRaahe
    TTK22SPRaahe
  • 29.10.2024 10:00 - 11:30, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3007
  • 05.11.2024 10:00 - 11:30, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3007
  • 12.11.2024 10:00 - 11:30, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3007
  • 19.11.2024 10:00 - 11:30, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3007
  • 26.11.2024 10:00 - 11:30, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3007
  • 03.12.2024 10:00 - 11:30, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3007
  • 10.12.2024 10:00 - 11:30, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3007
  • 17.12.2024 10:00 - 11:30, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3007

Objective

Opiskelija osaa suunnitella ja toimia koulutus- tai ohjaustilanteessa.

Content

Kouluttajan ja/tai ohjaajan tehtävät, mentorointi, valmistelu ja suunnittelu, käytännön ohjaustehtävät. Koulutusmenetelmät, eri tyyppisten koulutusten erot. Reflektointi.

Location and time

Etäopetuksena Teamsissa, 8 opetuskertaa tiistaisin (29.10-17.12.)

Materials

Oppimateriaali Moodle-kurssissa
lisäksi
Kirja: Kupias P. & Koski M. 2012. Hyvä kouluttaja. Sanoma Pro.

Teaching methods

Kurssin teoriaosuus käydään läpi luennoilla ja ohjatuilla harjoituksilla, joiden jälkeen on tentti.

Opintojakson kuluessa opiskelijat toteuttavat käytännön koulutustilaisuuden, ohjeistus oppitunneilla ja Moodlessa

Exam schedules

Ilmoitetaan tunneilla ja Moodlessa

Completion alternatives

AHOT-prosessi voi olla mahdollista opintojakson aiheeseen rinnastettavalla työkokemuksella tai aikaisemmilla opinnoilla. Kysy asiasta opintojakson ohjaavalta opettajalta.

Student workload

- Lähitunneille osallistuminen
- Viikkotehtävät
- Käytännön koulutustehtävän suunnittelu, toteutus ja dokumentointi

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Students will be able to work in complex situations, organise and instruct a group and work responsibly.

Assessment criteria, good (3)

The students will be able to apply their professional competence doing different jobs, work independently and responsibly and as a group towards common goals.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The students will be able to demonstrate their familiarity with the knowledge base of the field, work on given tasks in an appropriate manner and participate in group activities using their own competences.

Assessment methods and criteria

Läpipääsyraja 50% (arvosana 1). 60% = 2, 70 % = 3, jne.

Viikkotehtävät: 40% pisteistä
Käytännön koulutustehtävä: 60% pisteistä (suunnittelu, materiaalit ja palaute)

Läsnäolosta +1% per oppitunti.

Assessment criteria, fail (0)

Opiskelija ei hallitse koulutusteoriaa tai käytännön koulutustehtävä on riittämätön.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa toimia monimutkaisissa työtilanteissa, organisoida ja ohjata
toimintaa ja toimia vastuullisesti koulutus- tai ohjaustilanteessa.Opiskelija osaa analyyttisesti
reflektoida toimintaansa.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa soveltaa ammatillista osaamistaan koulutus- tai
ohjaustehtävíssä, toimia itsenäisesti ja vastuullisesti. Opiskelija reflektoi toimintaansa

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa tyydyttävällä tasolla osoittaa perehtyneisyytensä kouluttamisen ja ohjaamisen tietoperustaan. Opiskelija on suorittanut käytännön koulutustehtävän.