Studies in Nursing Expertise (5 cr)
Code: SH00BX90-3010
General information
Enrollment
01.12.2023 - 31.01.2024
Timing
01.01.2024 - 31.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Sote
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Nursing
Teachers
- Minna Alatalo
- Teija Ravelin
- Maarit Leinonen
- Raila Arpala
Groups
-
SHS21SSHS21S
-
SMM21SRaa2SMM21SRaa2
-
SMM21SRaa1SMM21SRaa1
- 21.03.2024 08:00 - 11:30, TEAMS_MT_Hoitotyön asiantuntijuutta suuntaavat opinnot SH00BX90-3010
- 22.03.2024 08:00 - 15:45, TEAMS_MT_Hoitotyön asiantuntijuutta suuntaavat opinnot SH00BX90-3010
- 04.04.2024 08:00 - 15:45, KJN_MT_Hoitotyön asiantuntijuutta suuntaavat opinnot SH00BX90-3010
- 04.04.2024 08:00 - 15:45, Raahe_MT_Hoitotyön asiantuntijuutta suuntaavat opinnot SH00BX90-3010
- 05.04.2024 08:00 - 15:45, KJN_MT_Hoitotyön asiantuntijuutta suuntaavat opinnot SH00BX90-3010
- 05.04.2024 08:00 - 15:45, Raahe_MT_Hoitotyön asiantuntijuutta suuntaavat opinnot SH00BX90-3010
Objective
Opiskelija syventää asiantuntijuuttaan valitsemallaan hoitotyön alueella, joka voi olla Akuuttihoitotyö, Ikääntyneiden hoitotyö, Mielenterveyshoitotyö, Palliatiivinen hoitotyö, Palveluohjausosaaminen, Perioperatiivinen hoitotyö, Sisätauti-kirurginen hoitotyö tai Vastaanotto-polikliininen hoitotyö sekä Sairaanhoitajan etävastaanotto.
Content
Sisältö ja opetusmenetelmät: Kunkin opintojakson sisällöt, alustavat suunnitelmat opetusmenetelmistä ja arviointikriteerit löytyvät DevMoodlen kurssilta SH-opiskelijat: Vehto-/Suuntaavat ammattiopinnot.
Materials
Opettajan osoittama materiaali.
Teaching methods
Aktivoivat luennot, oppimiskeskustelut, itsenäiset- ja pienryhmätehtävät, verkkokeskustelut, harjoitukset, simulaatiot, asiantuntijaluennot, opintokäynnit.
Content scheduling
Mielenterveyshoitotyö:
Evaluation scale
0 - 5
Assessment methods and criteria
Mielenterveyshoitotyö: Oppimispäiväkirja.
Itsenäiset tehtävät hyväksytysti tehtynä:
- THL:n Itsemurhien ehkäisy verkkokurssi (todistus Reppuun xx.24mennessä)
- Tahdosta riippumaton hoito, leposide-eristys-verkkokeskustelu
- Erilaiset psykoterapiat-verkkokeskustelu
- Työnohjaustehtävä
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti mielenterveys- ja päihdehoitotyön käsitteitä sekä yhdistää niitä kokonaisuuksiksi
Opiskelija osaa toimia dialogista vuorovaikutusta edistäen kriisissä olevan ja/tai mielenterveys- ja riippuvuusongelmaisen ihmisen ja hänen läheistensä kanssa
Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakkaan hoito- ja kuntoutusprosessia asiakaslähtöisesti ja kokonaisvaltaisesti yhteistyössä hoitoon osallistuvien kanssa
Opiskelija osaa arvioida kriittisesti näyttöön perustuvia auttamismenetelmiä ja hyödyntää niitä mielenterveyshoitotyössä
Opiskelija soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan ja toimii ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija käyttää johdonmukaisesti mielenterveys- ja päihdehoitotyön käsitteitä
Opiskelija osaa toimia dialogisessa vuorovaikutuksessa kriisissä olevan ja/tai mielenterveys- ja riippuvuusongelmaisen ihmisen ja hänen läheistensä kanssa
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakkaan hoito- ja kuntoutusprosessia asiakaslähtöisesti ja kokonaisvaltaisesti yhteistyössä hoitoon osallistuvien kanssa
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia näyttöön perustuvia auttamismenetelmiä ja hyödyntää niitä mielenterveyshoitotyössä
Opiskelija perustelee ja soveltaa ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan ja toimii ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija käyttää asianmukaisesti keskeisiä mielenterveys- ja päihdehoitotyön käsitteitä
Opiskelija osaa ohjattuna toimia dialogisessa vuorovaikutuksessa kriisissä olevan ja/tai mielenterveys- ja riippuvuusongelmaisen ihmisen ja hänen läheistensä kanssa
Opiskelija osaa ohjattuna suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakkaan hoito- ja kuntoutusprosessia asiakaslähtöisesti ja kokonaisvaltaisesti yhteistyössä hoitoon osallistuvien kanssa
Opiskelija osaa käyttää tarkoituksenmukaisesti näyttöön perustuvia auttamismenetelmiä
Opiskelija toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän jäsenenä ammatillisesti