Skip to main content

Introduction to Case Management and Working with Customers in Social Services (5 cr)

Code: AV00CJ03-3001

General information


Enrollment
01.01.2024 - 30.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Sote
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor Degree Programme in Social Services
Teacher in charge
Matti Heikkinen
Scheduling groups
Avoin AMK 1 (Size: 40 . Open UAS : 40.)
Small groups
Open UAS 1
Course
AV00CJ03
No reservations found for realization AV00CJ03-3001!

Objective

The students will become familiar with the different types of work with clients in social services and case management as well as the theoretical foundations of such work.
They can assess the service needs of different customer groups and plan, implement and evaluate the customer service processes while possessing sound knowledge of the principles of service management.
Thay are familiar with the basics of group dynamics of psychosocial work, as well as community-based, inclusive and empowering methods to support target groups in different life situations.
The students will know the benefits of peer group activities and organizations in supporting people's everyday lives.

Content

The methodological competencies of social services professionals, client case management and guidance practices in social services, the client perspective of case management and the customer service process, interprofessional guidance and networking, associations supporting social empowerment ans inclusion.

Location and time

Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti omien aikataulujen mukaan Reppu-oppimisympäristössä 31.5.2024 mennessä.

Materials

Itseopiskelumateriaali Reppu-oppimisympäristössä.

Pakollinen ja valinnainen kirjallisuus kuvattu tarkemmin oppimisympäristössä.

Teaching methods

Verkko-oppimisympäristössä tapahtuva itsenäinen opiskelu (esitietokysely, tehtävät, tentit) ja verkkokeskusteluihin osallistuminen.

Student workload

Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen. 5 opintopistettä vastaa n. 135 opiskelijan työtuntia.

Further information

Opintojakson oppimismateriaali on Reppu-oppimisympäristössä.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment methods and criteria

Opintojakson kokonaisarvosana on keskiarvo opintojaksoon sisältyvien tenttien arvosanoista (pakolliset ja valinnaiset tentit).

Hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien opintojaksoon sisältyvien oppimistehtävien suorittamista vähintään hyväksytysti (esim. verkkokeskusteluihin osallistuminen, tehtävien palauttaminen).

Lisäksi kokonaisarvioinnissa huomioidaan opiskelijan menestys oppimistehtävissä/tenteissä sekä aktiivinen osallistuminen opintojaksolla (verkkokeskustelu/lähiopetus).

Assessment criteria, fail (0)

Opiskelijan on saatava verkkotenteissä ja tehtävissä yli puolet kysymyksistä ja pisteistä oikein, jotta yksittäinen tentti/oppimistehtävä on hyväksytty.

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson keskeisiä osaamistavoitteita ja tyydyttävän arvosanan (1-2) perusvaatimuksia.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin:

Tiedot:
- käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.

Taidot:
- analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
- analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatatapoja hankkimansa tiedon avulla
- toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
- valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä toiminnassaan.

Asenteet:
- toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
- toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
- soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin:

Tiedot:
- käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
- nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.

Taidot:
- toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
- toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
- käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
- toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
- toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
- toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Objective

The students will become familiar with the different types of work with clients in social services and case management as well as the theoretical foundations of such work.
They can assess the service needs of different customer groups and plan, implement and evaluate the customer service processes while possessing sound knowledge of the principles of service management.
Thay are familiar with the basics of group dynamics of psychosocial work, as well as community-based, inclusive and empowering methods to support target groups in different life situations.
The students will know the benefits of peer group activities and organizations in supporting people's everyday lives.

Content

The methodological competencies of social services professionals, client case management and guidance practices in social services, the client perspective of case management and the customer service process, interprofessional guidance and networking, associations supporting social empowerment ans inclusion.

Go back to top of page