Speech Communication for Professionals (3 cr)
Code: AV00CH57-3002
General information
- Enrollment
-
01.01.2024 - 30.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Teacher in charge
- Tuula Rajander
- Scheduling groups
- Avoin AMK 1 (Size: 10 . Open UAS : 10.)
- Small groups
- Open UAS 1
- Course
- AV00CH57
Evaluation scale
Hylätty/Hyväksytty
Content scheduling
Me as a communicator; Nonverbal messages; Remember to use visual aids; Effective communicator; Butterflies in your stomach?; Becoming a skilled presenter
Objective
Opinnoissa keskitytään erilaisiin työelämän puheviestintätilanteisiin ja niihin valmistautumiseen. Opinnoissa saadaan eväitä asiantuntijan selkeään, tavoitteelliseen ja vaikuttavaan puheviestintään. Lisäksi käsitellään mm. esiintymisjännitystä ja sen hallintaa.
Execution methods
Nonstop-toteutukseen perustava opintojakso, jonka opiskelun voi aloittaa oman aikataulun mukaisesti.
Accomplishment methods
Verkko-opintojakso, materiaaliin tutustuminen, palautettavat tehtävät (video- ja kirjallisia tehtäviä). Opintojakson suorittaminen vaatii opiskelijan omaa työtä noin. 81 tuntia.
Content
Minä viestijänä, sanattomat viestit, havainnollistaminen, vaikuttava viestintä, esiintymisjännitys.
Location and time
The course can be completed independently according to one's own schedule in the Reppu learning environment.
Materials
Lohtaja-Ahonen, S. & Kaihovirta-Rapo, M. (2012). Tehoa työelämän viestintään. AlmaTalent. (Luku 2: Viestintä, sivut 11 - 32).
Lehtipuu, U. & Mustakallio, A. (2021). Elämäsi paras puhe. AlmaTalent. (Luku 7: Puhe joka tilanteeseen, sivut 98 - 124).
Teaching methods
Independent study in an online learning environment.
Employer connections
-
Exam schedules
Exams as nonstop in Reppu-environment.
International connections
-
Completion alternatives
None.
Student workload
3 cr = 81 hours of student's own work.
Assessment criteria, approved/failed
The student can employ various methods for visualizing speech presentations. They can tailor their speech presentation to the target audience based on audience analysis. They know how to use different argumentation techniques in their speech presentations and can analyze and evaluate the argumentation of their communication partner.
The student is aware of factors influencing stage fright and knows and can utilize methods to accept and alleviate it.
The student can create and deliver an impactful speech.
The student is able to integrate communication analysis and the planning and execution of communication tasks into the theoretical background of communication.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija pohtii omaa viestijäkuvaansa analyyttisesti ja hän kykenee nostamaan siinä esiin vahvuuksiaan ja kehittämiskohteitaan puheviestijänä.
Opiskelija kykenee analysoimaan viestintäkumppanin sanatonta viestintää eri osa-alueiden kannalta. Hän ottaa myös huomioon sanallisen viestinnän omassa esiintymisessään.
Opiskelija kykenee käyttämään erilaisia puhe-esityksen havainnollistamisen keinoja. Hän pystyy kohdentamaan puhe-esityksen kuulija-analyysin perusteella kohdeyleisölle. Hän osaa käyttää puhe-esityksessään erilaisia argumentoinnin keinoja ja pystyy myös analysoimaan ja arvioimaan viestintäkumppanin argumentointia.
Opiskelija tietää esiintymisjännitykseen vaikuttavia seikkoja sekä tuntee ja osaa hyödyntää keinoja sen hyväksymiseen ja lieventämiseen.
Opiskelija kykenee laatimaan ja esittämään vaikuttavan puheenvuoron
Further information
-