Siirry suoraan sisältöön

Liikunta ja hyvinvointipalveluiden kehittäminen datan avulla (5 op)

Toteutuksen tunnus: YA00CJ59-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 09.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.03.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
KAMK Master School
Opetuskielet
suomi
Paikat
8 - 40
Koulutus
Liikunta-alan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Matkailualan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Tiedolla johtaminen sosiaali- ja terveysalan kehittämisessä
Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettajat
Katri Takala
Master Opex Virtuaali Master Opex Virtuaali
Perttu Huusko
Ryhmät
AYM24S
AYM24S
TLY24S
TLY24S
LYL24SV
LYL24SV
SJY24S
SJY24S
LYL24S
LYL24S
ALY24S
ALY24S
SYT24S
SYT24S
Opintojakso
YA00CJ59

Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 22.05.2025 klo 09:00 - 15:00
(6 t 0 min)
Liikunta ja hyvinvointipalveluiden kehittäminen datan avulla YA00CJ59-3001
Teams opetus
Pe 23.05.2025 klo 09:00 - 15:00
(6 t 0 min)
Liikunta ja hyvinvointipalveluiden kehittäminen datan avulla YA00CJ59-3001
Teams opetus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää liikunta-ja hyvinvointidatan keräämisen, soveltamisen ja hyödyntämisen mahdollisuudet erilaisissa konteksteissa kuten matkailussa
- osaa arvioida käyttäjälähtöisiä ja terveyttä edistäviä teknologisia ratkaisuja erilaissa liikunta- ja hyvinvointipalveluissa
- osaa määritellä erilaisia palvelutarpeita
- osaa arvioida ja kehittää palveluita ja toimintoja monialaisessa ryhmässä asiakaslähtöisyyden näkökulmasta ja erilaisten asiakkaiden hyvinvoinnin näkökulmasta
- osaa arvioida terveys- ja hyvinvointiteknologian eettisiä kysymyksiä

Sisältö

Liikunta- ja hyvinvointidata ja sen hyödyntäminen (kerääminen ja analysointi)
Liikunta- ja hyvinvointiteknologian erilaiset ratkaisut hyvinvoinnin tukena
Liikuntaan, liikuntamatkailun ohjelmapalveluihin ja hyvinvointiin liittyvät palvelutarpeet
Dataan perustuvat palvelut
Eettiset kysymykset

Aika ja paikka

22.-23.5.2025

Oppimateriaalit

Annetaan opintojakson alkaessa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät liittyvät oman työn kehittämiseen/uusien palvelujen suunnitteluun.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Itsenäinen suoritus, tallenteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ennakkotehtävä n. 2 viikkoa ennen opintojakson alkua.
2 lähipäivää/teams.
Kehittämistehtävä toisen lähipäivän jälkeen (n. 3 kk aikaa palauttaa kehittämistehtävä).

Sisällön jaksotus

Opintojakso avataan Reppuun n. kolme viikkoa ennen lähipäiviä (22.-23.5.2025).
Ennakkotehtävä palautetaan 16.5. 2025 mennessä.
Kehittämistehtävä palautetaan 31.8.2025 mennessä.
Teams 23.5.2025:
Aamupäivä
- Opintojakson tavoitteet sisällöt ja arviointi, toteutussuunnitelma
- Alue-, kansallinen- ja kv-taso (Kainuu, Lappi, Päijät-Häme: Kainuu Sports Hub ja sen palvelut, Artic Sports Hub ja sen palvelut, Lahti Sports Hub ja sen palvelut, Kansainvälinen Innovation Sports Hub).
-Strategiat (Älykkään erikoistumisen strategia, kansallinen strategia, EU:n datastrategia).
Eettiset kysymykset
-Ennakkotehtävien purku

Iltapäivä
- Caset/dataan perustuvat palvelut (olemassa olevat ja tulevaisuuden mahdollisuudet
- Liikunta- ja hyvinvointiteknologian erilaiset ratkaisut hyvinvoinnin tukena

Teams 23.5.2025:
Aamupäivä
- Caset/liikunta-, urheiludata

Iltapäivä
- Yleiset palvelujen periaatteeet, asiakaslähtöisten palvelujen kehittäminen, kehittämistehtävän anto (kehittämistehtävä)

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa arvioida liikunta-ja hyvnvointidatan soveltamisen mahdollisuuksia sekä tietää terveyttä edistäviä teknologisia ratkaisuja erilaisissa konteksteissa, kuten matkailussa. Hän osaa kartoittaa erilaisia palvelutarpeita ja tuottaa ratkaisuja organisaatioiden ja yritysten liikunta- ja hyvinvointipalvelujen kehittämiseksi. Hän osaa arvioida omat asiantuntijuuden kehittämistarpeensa liittyen liikuntadatan hyödyntämiseen aihepiirin tiimoilta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

HYV. (3)

Opiskelija osaa arvioida liikunta-ja hyvnvointidatan soveltamisen mahdollisuuksia sekä tietää terveyttä edistäviä teknologisia ratkaisuja erilaisissa konteksteissa, kuten matkailussa. Hän osaa kartoittaa erilaisia palvelutarpeita ja tuottaa ratkaisuja organisaatioiden ja yritysten liikunta- ja hyvinvointipalvelujen kehittämiseksi. Hän osaa arvioida omat asiantuntijuuden kehittämistarpeensa liittyen liikuntadatan hyödyntämiseen aihepiirin tiimoilta.

Lisätiedot

Ilmotetaan Repussa

Siirry alkuun