Skip to main content

Children, young people and family nursing practical training (5 cr)

Code: SE00CI88-3001

General information


Enrollment

02.12.2025 - 31.12.2025

Timing

01.01.2026 - 15.02.2026

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Sote

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Bachelor’s Degree in Emergency Care

Teachers

  • Tiina Poranen
  • Heikki Kattainen

Groups

  • SEHM24S
    Bachelor’s Degree in Emergency Care

Objective

Opiskelija:
Osaa kuvailla perhehoitotyön periaatteita ja menetelmiä ja soveltaa niitä hoitotyön ympäristöissä
Tietää raskauden, synnytyksen ja lapsivuodeajan normaalin kulun ja seurannan ja käyttää tietoa hoitotyössä
Osaa ohjata ja tukea perhettä vanhemmuudessa
Osaa soveltaa tietojaan keskeisimmistä lasten ja nuorten sairauksista toteuttaessaan hoitotyötä

Content

Harjoittelu

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty:
Opiskelija osaa tukea ja edistää eri-ikäisten lasten ja nuorten, naisten ja perheiden terveyttä ja hyvinvointia ja osaa toteuttaa voimavaralähtöistä perheen hoitotyötä. Opiskelija osaa toimia oman vastuualueen mukaisesti moniammatillisessa työryhmässä. Opiskelijan suunnittelema, toteuttama ja arvioima hoitotyö on potilasturvallista. Opiskelija osaa toteuttaa turvallista lääkehoitoa eri toimintaympäristöissä.
Opiskelija noudattaa kaikessa toiminnassa potilasturvallisuuden ja työturvallisuuden periaatteita toiminnassaan.
Opiskelija hakee ja käyttää näyttöön perustuvaa tietoa oman toiminnan perustelussa. Opiskelija osaa reflektoida ammatillisen osaamisen kehittymistä, hoidollista vuorovaikutustaan ja ammatillista kasvuaan eri toimintaympäristöissä.

Hylätty:
Opiskelija ei tunnista asiakkaana olevan perheen, eri-ikäisten lasten tai/ja nuorten tai naisen voimavaroja ja kohtaaminen on välinpitämätöntä.
Opiskelijan toiminnassa ei näy lasten ja nuorten ja perheen hoitotyön periaatteet
Opiskelija vaarantaa potilasturvallisuuden hoitoprosessissa.
Opiskelijan salassapitovelvollisuus ei toteudu.
Opiskelija ei pysty vastaanottamaan palautetta tai saamansa palautteen perusteella kehittämään omaa toimintaansa
Opiskelijan osaamistavoitteet eivät ohjaa harjoittelua ja itsearviointi on pintapuolisesti kuvattu.