Children, young people and family nursing practical training (5 cr)
Code: SE00CI88-3001
General information
Enrollment
02.12.2025 - 31.12.2025
Timing
01.01.2026 - 15.02.2026
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Sote
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Emergency Care
Teachers
- Tiina Poranen
- Heikki Kattainen
Groups
-
SEHM24SBachelor’s Degree in Emergency Care
Objective
Opiskelija:
Osaa kuvailla perhehoitotyön periaatteita ja menetelmiä ja soveltaa niitä hoitotyön ympäristöissä
Tietää raskauden, synnytyksen ja lapsivuodeajan normaalin kulun ja seurannan ja käyttää tietoa hoitotyössä
Osaa ohjata ja tukea perhettä vanhemmuudessa
Osaa soveltaa tietojaan keskeisimmistä lasten ja nuorten sairauksista toteuttaessaan hoitotyötä
Content
Harjoittelu
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Opiskelija osaa tukea ja edistää eri-ikäisten lasten ja nuorten, naisten ja perheiden terveyttä ja hyvinvointia ja osaa toteuttaa voimavaralähtöistä perheen hoitotyötä. Opiskelija osaa toimia oman vastuualueen mukaisesti moniammatillisessa työryhmässä. Opiskelijan suunnittelema, toteuttama ja arvioima hoitotyö on potilasturvallista. Opiskelija osaa toteuttaa turvallista lääkehoitoa eri toimintaympäristöissä.
Opiskelija noudattaa kaikessa toiminnassa potilasturvallisuuden ja työturvallisuuden periaatteita toiminnassaan.
Opiskelija hakee ja käyttää näyttöön perustuvaa tietoa oman toiminnan perustelussa. Opiskelija osaa reflektoida ammatillisen osaamisen kehittymistä, hoidollista vuorovaikutustaan ja ammatillista kasvuaan eri toimintaympäristöissä.
Hylätty:
Opiskelija ei tunnista asiakkaana olevan perheen, eri-ikäisten lasten tai/ja nuorten tai naisen voimavaroja ja kohtaaminen on välinpitämätöntä.
Opiskelijan toiminnassa ei näy lasten ja nuorten ja perheen hoitotyön periaatteet
Opiskelija vaarantaa potilasturvallisuuden hoitoprosessissa.
Opiskelijan salassapitovelvollisuus ei toteudu.
Opiskelija ei pysty vastaanottamaan palautetta tai saamansa palautteen perusteella kehittämään omaa toimintaansa
Opiskelijan osaamistavoitteet eivät ohjaa harjoittelua ja itsearviointi on pintapuolisesti kuvattu.