Siirry suoraan sisältöön

Exergaming (3 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CF04-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.03.2025 - 27.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettajat
Kirsi Huotari
Ryhmät
ALM25K
ALM25K
Opintojakso
AL00CF04

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 20.02.2025 klo 17:00 - 18:30
(1 t 30 min)
Exergaming AL00CF04-3007
TA21L143 TA21L143
To 13.03.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Exergaming AL00CF04-3007
Teams
To 10.04.2025 klo 10:00 - 11:30
(1 t 30 min)
Exergaming AL00CF04-3007
Teams
La 26.04.2025 klo 08:00 - 10:30
(2 t 30 min)
Exergaming AL00CF04-3007
TA21L158 TA21L158
TA21L159 TA21L159
To 15.05.2025 klo 12:30 - 16:30
(4 t 0 min)
Exergaming AL00CF04-3007
Vuokatti Superpark
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0 - 5

Sisällön jaksotus

Toteutus yhden lukukauden aikana.

Tavoitteet

Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.

Toteutustavat

Lähiopetus oman ryhmän lukujärjestyksen mukaan tai itsenäinen opiskelu.

Suoritustavat

Opintojaksolle määritetyt tehtävät suoritettava hyväksytysti.

Sisältö

Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys

Aika ja paikka

Ryhmän toteutuksen aikataulun mukaan, ks. lukujärjestys.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan Repussa opintojakson yhteydessä.

Opetusmenetelmät

Opintojakso koostuu lähi- ja etäopetuksesta sekä itsenäisesti suoritettavista oppimistehtävistä, jotka löytyvät Repusta opintojakson yhteydestä. Oppimistehtävien avulla harjoittelet opintojakson keskeisten sisältöjen hallintaa ja ymmärtämistä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijan itse valitsema kohderyhmä Exergaming -tapahtumaan.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tehtävien ja tentin palautusten ajankohdat ilmoitetaan Repussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoisesti voit suorittaa opintojakson täysin itsenäisesti Reppu-ympäristössä vapaasti valittavana ajankohtana. Tällöin opintojakson arvioinnit suoritetaan kaksi kertaa lukukauden aikana: keväällä maalis- ja toukokuu, syksyllä syys- ja joulukuu. Lisätiedot vastuuopettajalta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso vaatii noin 81 tuntia opiskelijan työtä. Määrä on suuntaa antava ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.

Siirry alkuun