Siirry suoraan sisältöön

Exercise Counselling (2 op)

Toteutuksen tunnus: AS00BI20-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

04.01.2025 - 29.05.2025

Opintopistemäärä

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Bachelor's Degree in Sports and Leisure Management

Opettaja

  • Mikko Törmälehto

Ryhmät

  • ASL24S
    ASL24S
  • 12.03.2025 10:15 - 11:45, Exercise Counselling AS00BI20-3012
  • 13.03.2025 10:15 - 11:45, Exercise Counselling AS00BI20-3012
  • 24.03.2025 10:15 - 11:45, Exercise Counselling AS00BI20-3012
  • 27.03.2025 10:15 - 11:45, Exercise Counselling AS00BI20-3012
  • 31.03.2025 10:15 - 11:45, Exercise Counselling AS00BI20-3012
  • 03.04.2025 09:45 - 11:15, Exercise Counselling AS00BI20-3012
  • 07.04.2025 10:15 - 11:45, Exercise Counselling AS00BI20-3012
  • 10.04.2025 10:15 - 11:45, Exercise Counselling AS00BI20-3012
  • 14.04.2025 10:15 - 11:45, Exercise Counselling AS00BI20-3012
  • 24.04.2025 10:15 - 11:45, Exercise Counselling AS00BI20-3012

Tavoitteet

Students will be able to work as a specialist in the health promoting impacts of exercise. They will be able assess exercise capability and compile personalised exercise instructions for people in different states of health. Students will have the knowledge of doing exercise councelling in a client-oriented way.

Sisältö

The benefits of exercise in disease prevention and care
Assessing exercise capability
Exercise in different states of health

Aika ja paikka

Tammikuu-Toukokuu, kts. tarkempi aikataulu lukujärjestyksestä.

Oppimateriaalit

Materiaali Repussa

Opetusmenetelmät

Lähiopetus + itsenäinen opiskelu.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijan valitsema asiakas harjoitusohjelman ohjelmointityöhön.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksoon ei kuulu tenttiä. Opintojaksoon liittyvät tehtävät ilmoitetaan opintojakson alkaessa ja ne ovat nähtävillä Repussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso vaatii noin 54 tuntia opiskelijan työtä, sisältäen lähiopetuksen. Määrä on suuntaa antava ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.

Sisällön jaksotus

Luennot
Harjoittelun ohjelmointitehtävä
OppimispäiväkirjaWorkshop/esitelmä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

To be announced

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Läsnäolo opetuksessa 80%
Harjoitusohjelman laatiminen 0-5
Oppimispäiväkirja/esitelmä/workshop 0-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei täytä tehtävien minimivaatimuksia (arvona 1).

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Hallitsee terveyttä ja hyvinvointia edistävän neuvonnan perusteet erinomaisesti.
Osaa toimia asiakaslähtöisesti, turvallisesti ja tavoitteellisesti yksilön terveyttä ja hyvinvointia edistäessään.
Hallitsee terveyttä edistävän liikuntasuunnitelman laatimisen erinomaisella tasolla.
Osaa analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan.
Osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti opintojakson tehtäväkokonaisuuksissa.
Osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hallitsee terveyttä ja hyvinvointia edistävän neuvonnan perusteet tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Osaa toimia asiakaslähtöisesti, turvallisesti ja tavoitteellisesti yksilön terveyttä ja hyvinvointia edistäessään.
Hallitsee terveyttä edistävän liikuntasuunnitelman laatimisen tyydyttävällä tai hyvällä tasolla tasolla.
Osaa analysoida, reflektoida ja arvioida omaa osaamistaan.
Osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti opintojakson tehtäväkokonaisuuksissa.
Osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Hallitsee terveyttä ja hyvinvointia edistävän neuvonnan perusteet joiltain osin tai kohtalaisesti.
Toimii tavoitteellisesti yksilön terveyttä ja hyvinvointia edistäessään.
Kykenee laatimaan terveyttä edistäviä liikuntasuunnitelmia, mutta perusteissa on vielä opittavaa.
Osaa joiltain osin analysoida, reflektoida ja arvioida omaa osaamistaan.