Motor Learning (3 op)
Toteutuksen tunnus: AS00BI93-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 28.05.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Bachelor's Degree in Sports and Leisure Management
Opettaja
- Tiina Virtanen
- Mikko Törmälehto
Ryhmät
-
ASL24SASL24S
- 12.03.2025 12:45 - 14:15, Motor Learning AS00BI93-3006
- 13.03.2025 12:45 - 14:15, Motor Learning AS00BI93-3006
- 17.03.2025 10:15 - 11:45, Motor Learning AS00BI93-3006
- 20.03.2025 10:15 - 11:45, Motor Learning AS00BI93-3006
- 24.03.2025 12:45 - 14:15, Motor Learning AS00BI93-3006
- 27.03.2025 12:45 - 14:15, Motor Learning AS00BI93-3006
- 31.03.2025 12:45 - 14:15, Motor Learning AS00BI93-3006
- 01.04.2025 10:15 - 11:45, Motor Learning AS00BI93-3006
- 22.04.2025 10:00 - 11:30, Motor Learning AS00BI93-3006
- 23.04.2025 10:00 - 11:30, Motor Learning AS00BI93-3006
- 29.04.2025 10:00 - 11:30, Motor Learning AS00BI93-3006
- 29.04.2025 14:30 - 16:00, Motor Learning AS00BI93-3006
- 06.05.2025 10:00 - 11:30, Motor Learning AS00BI93-3006
- 07.05.2025 10:00 - 11:30, Motor Learning AS00BI93-3006
- 13.05.2025 10:00 - 11:30, Motor Learning AS00BI93-3006
- 14.05.2025 10:00 - 11:30, Motor Learning AS00BI93-3006
Tavoitteet
Students will be conversant with the basic methods of analysing movement,and the progress of motor learning
Sisältö
The basic elements of movement
Observing performance
Analyzing performance
Motor learning
Aika ja paikka
Tammi-maaliskuu
Oppimateriaalit
Materiaali Repussa
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttimahdollisuutta. Opintojakso suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen tai opinnollistamalla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opinnollistaminen mahdollista
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetusta noin 30h, itsenäistä opiskelua noin 50h.
Sisällön jaksotus
Motorisen kehityksen vaiheet
Motoristen taitojen luokittelu
Taidon oppiminen ja taitoharjoittelu
Motorisen oppimisen teoriat
Oman taidon analysointi ja reflektointi
Kts. tarkempi sisällön jaksotus opintojakson Reppualustalta
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Excellent:
Versatile and deep description about the learning process. Many practical examples and clear connection to presented theories. Individual reflection to this process and special interest to the subject. Student is also able to analyse own and peers progress in the motor skills and also able to analyse movements.
Good
Wide description of the motor learning process and connection to evidence based reporting. Good practical examples and noticed also individual approach to learning. Positive attitude towards the subject. Well prepared presentation and strong connection between theory and practice.
Satisfactory
The report descriped mainly with the practical examples and a few connections to theories. Some personal opinions presented and no individual conception to the subject.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Läsnäolo opetuksessa 80%: hyväksytty-hylätty
Taitoharjoittelutehtävä: 0-5
Oppimisen raportointi: 0-5
Ohjaus & tuntisuunnitelma: hyväksytty-hylätty
Hylätty (0)
Arvosanan 1 kriteerit eivät toteudu.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita erinomaisella tasolla.
Opiskelija osaa suunnitella yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoitteluohjelmia erinomaisella tasolla.
Opiskelija kykenee syvällisesti analysoimaan ja soveltamaan oppimaansa.
Opiskelija ymmärtää erilaisia motorisen oppimisen teorioita sekä niiden välisiä eroja.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija osaa suunnitella yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoitteluohjelmia tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija kykenee analysoimaan ja soveltamaan oppimaansa tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija ymmärtää erilaisia motorisen oppimisen teorioita.
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa tavoitteellisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita, mutta ohjauksessa on epävarmuutta.
Opiskelija osaa suunnitella taitoharjoittelun harjoitusohjelmia, mutta kehittävän harjoittelun periaatteet eivät täysin toteudu.
Opiskelija osaa nimetä erilaisia motorisen oppimisen teorioita.
Lisätiedot
Teaching language english