Wellbeing and digital Technology in Social Services (5 cr)
Code: SO00CA42-3003
General information
- Enrollment
-
04.08.2025 - 02.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
03.09.2025 - 17.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Sote
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Susanna Veteläinen
- OPE_Sote_Sosiaali OPE_Sote_Sosiaali
- Groups
-
SOS23SBSOS23SB
-
SOS23SASOS23SA
- Course
- SO00CA42
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 16 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 29.08.2025 time 12:15 - 15:30 (3 h 15 min) |
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla SO00CA42-3003 & SO00CA42-3004 |
Kuusamon lukio
|
Fri 26.09.2025 time 08:00 - 11:15 (3 h 15 min) |
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla SO00CA42-3003 |
TA21L149
TA21L149
|
Mon 06.10.2025 time 08:00 - 11:15 (3 h 15 min) |
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla SO00CA42-3003 & SO00CA42-3004 |
Teams
|
Thu 06.11.2025 time 12:15 - 15:30 (3 h 15 min) |
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla SO00CA42-3003 & SO00CA42-3004 |
Kuusamon lukio
|
Thu 27.11.2025 time 08:00 - 11:15 (3 h 15 min) |
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla SO00CA42-3003 |
TA21L149
TA21L149
|
Objective
- The student is familiar with the key welfare technologies and digital applications in the social and health sector.
- Students will develop an understanding of the needs and direction of digital service development in the social sector.
- Identify the potential of welfare technologies in client work.
- Understand the security and ethical challenges of welfare technologies and digital services.
Other recommended studies: to be discussed with the study counsellor in the personal study plan review
Content
- Application of wellbeing technology in social sevices and in the social sector
- Digital interaction
- Needs for the development of well-being technologies in the social sector
- Accessibility, security and ethical principles of services.
Location and time
Reaaliaikaista lähi- ja etäopetusta 3krt/ryhmä (muutokset mahdollisia aikatauluissa, kts. tarkemmin tila lukkarista)
29.08.2025 12.15 - 15.30 SOS23SKuu, Kuusamon lukio
26.09.2025 08.00 - 11.15 SOS23SA, SOS23SB -ryhmät, KAMK
06.10.2025 08.00 - 11.15 SOS23SKuu, SOS23SA, SOS23SB TEAMS
06.11.2025 12.15 - 15.30 SOS23SKuu, Kuusamon lukio
27.11.2025 08.00 - 11.15 SOS23SA, SOS23SB -ryhmät, KAMK
Materials
Materiaali Repussa.
Teaching methods
Kurssi: Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla. Easy enrollments: q8k3h9
Itsenäinen verkko-opiskelu ja tehtävät Repussa
Yhteistoiminnallinen ja työelämälähtöinen oppiminen
Employer connections
Mahdollisuus työelämälähtöiseen projektiin lopputehtävänä
Exam schedules
Opintojaksolla on repussa osaamista osoittavia lyhyitä tenttejä sekä muita tehtäviä.
Opintojakson lopputyönä essee tai työelämälähtöinen projekti.
Completion alternatives
Essee tai projekti lopputehtävä (yksin tai ryhmässä)
Student workload
5 op eli 135 tuntia
Content scheduling
Tietosuoja ja tietoturva.Asiakastietojärjestelmät ja kirjaaminen. (1 op)
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla (2op)
Lähiopetus, johon ennakkotehtävä ryhmätyönä sekä yhteistyö työelämän kanssa (0,5 op)
Lopputehtävä (essee tai projekti) (1,5 op)
Evaluation scale
Hylätty/Hyväksytty
Assessment methods and criteria
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien opintojakson tehtävien tekemistä sekä arvioitavien tehtävien suorittamista arvosanalla hyvä (vastaa vähintään numeroa 3).
Further information
The course involves 135 hours of study.
Contact teaching / practical training / simulations / project:the course teacher will determine the assessed outputs
Literature to be announced
Assessment: pass/fail.
Objective
- The student is familiar with the key welfare technologies and digital applications in the social and health sector.
- Students will develop an understanding of the needs and direction of digital service development in the social sector.
- Identify the potential of welfare technologies in client work.
- Understand the security and ethical challenges of welfare technologies and digital services.
Other recommended studies: to be discussed with the study counsellor in the personal study plan review
Content
- Application of wellbeing technology in social sevices and in the social sector
- Digital interaction
- Needs for the development of well-being technologies in the social sector
- Accessibility, security and ethical principles of services.