Skip to main content

Wellbeing and digital Technology in Social Services (5 cr)

Code: SO00CA42-3003

General information


Enrollment
04.08.2025 - 02.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
03.09.2025 - 17.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Sote
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor Degree Programme in Social Services
Teachers
Susanna Veteläinen
OPE_Sote_Sosiaali OPE_Sote_Sosiaali
Groups
SOS23SB
SOS23SB
SOS23SA
SOS23SA
Course
SO00CA42

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 16 h 15 min.

Time Topic Location
Fri 29.08.2025 time 12:15 - 15:30
(3 h 15 min)
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla SO00CA42-3003 & SO00CA42-3004
Kuusamon lukio
Fri 26.09.2025 time 08:00 - 11:15
(3 h 15 min)
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla SO00CA42-3003
TA21L149 TA21L149
Mon 06.10.2025 time 08:00 - 11:15
(3 h 15 min)
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla SO00CA42-3003 & SO00CA42-3004
Teams
Thu 06.11.2025 time 12:15 - 15:30
(3 h 15 min)
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla SO00CA42-3003 & SO00CA42-3004
Kuusamon lukio
Thu 27.11.2025 time 08:00 - 11:15
(3 h 15 min)
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla SO00CA42-3003
TA21L149 TA21L149
Changes to reservations may be possible.

Objective

- The student is familiar with the key welfare technologies and digital applications in the social and health sector.
- Students will develop an understanding of the needs and direction of digital service development in the social sector.
- Identify the potential of welfare technologies in client work.
- Understand the security and ethical challenges of welfare technologies and digital services.

Other recommended studies: to be discussed with the study counsellor in the personal study plan review

Content

- Application of wellbeing technology in social sevices and in the social sector
- Digital interaction
- Needs for the development of well-being technologies in the social sector
- Accessibility, security and ethical principles of services.

Location and time

Reaaliaikaista lähi- ja etäopetusta 3krt/ryhmä (muutokset mahdollisia aikatauluissa, kts. tarkemmin tila lukkarista)
29.08.2025 12.15 - 15.30 SOS23SKuu, Kuusamon lukio
26.09.2025 08.00 - 11.15 SOS23SA, SOS23SB -ryhmät, KAMK
06.10.2025 08.00 - 11.15 SOS23SKuu, SOS23SA, SOS23SB TEAMS
06.11.2025 12.15 - 15.30 SOS23SKuu, Kuusamon lukio
27.11.2025 08.00 - 11.15 SOS23SA, SOS23SB -ryhmät, KAMK

Materials

Materiaali Repussa.

Teaching methods

Kurssi: Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla. Easy enrollments: q8k3h9

Itsenäinen verkko-opiskelu ja tehtävät Repussa
Yhteistoiminnallinen ja työelämälähtöinen oppiminen

Employer connections

Mahdollisuus työelämälähtöiseen projektiin lopputehtävänä

Exam schedules

Opintojaksolla on repussa osaamista osoittavia lyhyitä tenttejä sekä muita tehtäviä.
Opintojakson lopputyönä essee tai työelämälähtöinen projekti.

Completion alternatives

Essee tai projekti lopputehtävä (yksin tai ryhmässä)

Student workload

5 op eli 135 tuntia

Content scheduling

Tietosuoja ja tietoturva.Asiakastietojärjestelmät ja kirjaaminen. (1 op)
Hyvinvointiteknologia ja digitaalisuus sosiaalialalla (2op)
Lähiopetus, johon ennakkotehtävä ryhmätyönä sekä yhteistyö työelämän kanssa (0,5 op)
Lopputehtävä (essee tai projekti) (1,5 op)

Evaluation scale

Hylätty/Hyväksytty

Assessment methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien opintojakson tehtävien tekemistä sekä arvioitavien tehtävien suorittamista arvosanalla hyvä (vastaa vähintään numeroa 3).

Further information

The course involves 135 hours of study.
Contact teaching / practical training / simulations / project:the course teacher will determine the assessed outputs
Literature to be announced
Assessment: pass/fail.

Objective

- The student is familiar with the key welfare technologies and digital applications in the social and health sector.
- Students will develop an understanding of the needs and direction of digital service development in the social sector.
- Identify the potential of welfare technologies in client work.
- Understand the security and ethical challenges of welfare technologies and digital services.

Other recommended studies: to be discussed with the study counsellor in the personal study plan review

Content

- Application of wellbeing technology in social sevices and in the social sector
- Digital interaction
- Needs for the development of well-being technologies in the social sector
- Accessibility, security and ethical principles of services.

Go back to top of page