Businesspsykologian perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CT64-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2023 - 31.12.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
15.04.2024 - 31.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutusohjelma
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Pia Kuittinen
- Ryhmät
-
LLT22SMLLT22SM
-
LLT22SHLLT22SH
-
LLT23SMLLT23SM
-
LLT23SHLLT23SH
- Opintojakso
- LT00CT64
Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 33 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 25.04.2024 klo 08:15 - 09:45 (1 t 30 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
To 02.05.2024 klo 08:15 - 09:45 (1 t 30 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Pe 03.05.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Ke 08.05.2024 klo 08:15 - 12:00 (3 t 45 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Pe 17.05.2024 klo 08:15 - 12:00 (3 t 45 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Pe 17.05.2024 klo 13:00 - 15:00 (2 t 0 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Ma 20.05.2024 klo 10:00 - 11:30 (1 t 30 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Ma 20.05.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Ti 21.05.2024 klo 08:15 - 12:00 (3 t 45 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Ti 21.05.2024 klo 13:00 - 15:00 (2 t 0 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Ke 22.05.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Pe 24.05.2024 klo 08:15 - 13:30 (5 t 15 min) |
Businesspsykologian perusteet LT00CT64-3001 |
TA11L156-aud
TA11L156-aud
|
Tavoitteet
Hallitset yritystoimintaan sovellettavissa olevien psykologian osa-alueiden käsitteitä ja niiden teorioita. Osaat soveltaa niitä organisaation toimintoihin sekä eri rooleihin (asiakas, asiakaspalvelija, alainen ja esihenkilö).
Ymmärrät psykologian yhteyksiä kannattavan liiketoiminnan edellytyksiin. Osaat hyödyntää psykologiaa organisaation toimintojen kehittämiseen kestävän kehityksen periaatteita noudattaen.
Vahvistat itsetuntemustaan ja vuorovaikutustaitojaan sekä ymmärtää niiden yhteyden omaan ja organisaation muun henkilöstön työskentelyyn ja hyvinvointiin.
Sisältö
Opintojaksolla tarkastelet seuraavien psykologian osa-alueiden teorioita ja käsitteitä, ja sovellat niitä organisaation toimintoihin ja eri rooleihin (asiakas, asiakaspalvelija, alainen, esihenkilö):
- Positiivinen psykologia
- Persoonallisuuspsykologia
- Työ- ja organisaatiopsykologia
- Sosiaalipsykologia
- Neuropsykologia
- Kehityspsykologia
- Kognitiivinen psykologia
Aika ja paikka
Lähiopetus kampuksella lukujärjestyksen mukaisesti
Opetusmenetelmät
Opettajaluennot, vertaisoppiminen, vierailijaluennoitsijat
Suulliset ja kirjalliset itsenäiset tehtävät, pari- ja ryhmätyöskentely
Repputesti ja -tentti
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa psykologian osa-alueiden teorioita ja käsitteitä organisaation toimintoihin eri rooleihin (asiakas, asiakaspalvelija, alainen ja esihenkilö). Opiskelija osaa hyödyntää psykologiaa vastuullisen liiketoiminnan kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää itsetuntemuksen ja vuorovaikutustaitojen merkityksen ja yhteyden omaan ja organisaation muun henkilöstön työskentelyyn ja hyvinvointiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee psykologian osa-alueiden teorioita ja käsitteitä, ja osaa soveltaa niitä organisaation toimintoihin eri rooleihin (asiakas, asiakaspalvelija, alainen ja esihenkilö). Opiskelija ymmärtää psykologian roolin liiketoiminnan kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää itsetuntemuksen ja vuorovaikutustaitojen merkityksen ja yhteyden omaan ja organisaation muun henkilöstön työskentelyyn ja hyvinvointiin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hallitsee psykologian osa-alueiden teorioita ja käsitteitä ja osaa soveltaa niitä organisaation toimintoihin eri rooleihin (asiakas, asiakaspalvelija, alainen ja esihenkilö). Opiskelija hahmottaa itsetuntemuksen ja vuorovaikutustaitojen merkityksen ja yhteyden omaan ja organisaation muun henkilöstön työskentelyyn ja hyvinvointiin.
Esitietovaatimukset
Ei edellytä aiempia opintoja. Opintojakso on hyvä suorittaa perusopintojen jälkeen toisen opiskeluvuoden kevätlukukauden aikana.