Siirry suoraan sisältöön

Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAN012-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Mikko Romppainen

Ryhmät

  • TTV23SP
    TTV23SP
  • 13.01.2025 12:45 - 16:00, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
  • 20.01.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
  • 27.01.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
  • 03.02.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
  • 10.02.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
  • 17.02.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
  • 24.02.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
  • 10.03.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa

Sisältö

3D-pipeline
Koordinaattimuunnokset
3D-objektit
Mallien lataaminen tiedostosta
Materiaalit
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osoittaa asiantuntijuutta ja pystyy soveltamaan oppimaansa sekä kehittämään uutta tavoitteellisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija toimii aloitteellisesti ja tavoitteellisesti annetuissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.

Esitietovaatimukset

Grafiikkamoottorin ohjelmointi