Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: TTAN012-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV23SPTTV23SP
- 13.01.2025 12:45 - 16:00, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
- 20.01.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
- 27.01.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
- 03.02.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
- 10.02.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
- 17.02.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
- 24.02.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
- 10.03.2025 08:30 - 11:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa
Sisältö
3D-pipeline
Koordinaattimuunnokset
3D-objektit
Mallien lataaminen tiedostosta
Materiaalit
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osoittaa asiantuntijuutta ja pystyy soveltamaan oppimaansa sekä kehittämään uutta tavoitteellisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija toimii aloitteellisesti ja tavoitteellisesti annetuissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Esitietovaatimukset
Grafiikkamoottorin ohjelmointi