Siirry suoraan sisältöön

Peliteknologian projekti 2 (10 op)

Toteutuksen tunnus: TT00CG44-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Niko Kinnunen
Mikko Romppainen
Ryhmät
TTV23SP
TTV23SP
Opintojakso
TT00CG44

Toteutuksella on 37 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 296 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 09.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 10.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 16.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 17.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 23.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 24.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 30.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 31.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 06.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 07.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 13.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 14.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 20.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 21.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 27.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 28.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 13.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 14.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 20.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 21.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 27.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 28.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 03.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 04.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 10.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 11.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 17.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 24.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 25.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 02.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 08.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 09.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 15.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 16.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
To 22.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 23.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Pe 30.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3001
TA11L151 TA11L151
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee kehitystehtävän toteutuksen projektina. Opiskelija osaa suunnitella, laatia, testata ja dokumentoida ohjelmiston.

Opiskelija tunnistaa projektin asiantuntijaroolin ja osaa toimia asiantuntijana. Opiskelija hallitsee edistyneet ohjelmointitaidot. Opiskelija hahmottaa sopimusten ja sopimusoikeuden sekä immaterialististen oikeuksien merkityksen liiketoiminnassa.

Sisältö

Suomeksi
Projektinhallintataidot
Vaatimusmäärittely
Suunnittelu
Pelimoottorin, pelin tai muun peliteknologian toimeksiannon toteuttaminen
Testaus
Julkaisu

Projektin asiantuntijuus
Ohjelmointitaidot
Omaan erikoistumisalaan liittyvä projektityö (esim. tekoäly, 3D grafiikkaohjelmointi tms.)
Lakiasiat ja IP

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Moitteeton ohjelma, joka ylittää vaatimukset ja noudattaa erinomaisia ohjelmointikäytäntöjä.
Projektin aikataulu ja suunnitelma ovat täysin hallinnassa, ja tiimi reagoi nopeasti muutoksiin.
Saumaton yhteistyö, aktiivinen osallistuminen ja rakentava ongelmanratkaisu.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ohjelma täyttää vaatimukset, ja koodi on siistiä ja dokumentoitu hyvin.
Projekti etenee suunnitellusti, ja tiimin kommunikaatio ja riskien hallinta ovat hyviä.
Tiimi työskentelee pääosin yhdessä, osallistuminen on hyvää, ja ongelmiin reagoidaan kohtuullisen nopeasti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ohjelma ei täysin täytä vaatimuksia, ja koodissa ja dokumentaatiossa on puutteita.
Projektin eteneminen ei ole suunnitellussa tahdissa, ja kommunikaatio sekä riskien hallinta ovat puutteellisia.
Tiimissä on haasteita yhteistyössä, osallistuminen on puutteellista, ja ongelmiin reagoidaan hitaasti tai epäkonstruktiivisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintosuoritus hylätään, mikäli opiskelija ei osallistu aktiivisesti tiimin toimintaan.

Esitietovaatimukset

Peliteknologian projekti 1

Siirry alkuun