Siirry suoraan sisältöön

Verkkopelien ohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAW004-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Janne Remes
Ryhmät
TTV23SP
TTV23SP
Opintojakso
TTAW004

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 27.08.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Verkkopelien ohjelmointi TTAW004-3011
Teams opetus
Ke 03.09.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Verkkopelien ohjelmointi TTAW004-3011
Teams opetus
Ke 10.09.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Verkkopelien ohjelmointi TTAW004-3011
Teams opetus
Ke 17.09.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Verkkopelien ohjelmointi TTAW004-3011
Teams opetus
Ke 24.09.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Verkkopelien ohjelmointi TTAW004-3011
Teams opetus
Ke 01.10.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Verkkopelien ohjelmointi TTAW004-3011
Teams opetus
Ke 22.10.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Verkkopelien ohjelmointi TTAW004-3011
Teams opetus
Ke 29.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Verkkopelien ohjelmointi TTAW004-3011
Teams opetus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää verkkopelien tyypit ja ominaispiirteet sekä osaa kehittää yksinkertaisen monen pelaajan verkkopelin.

Sisältö

Verkkopelien eri tyypit
Verkkoarkkitehtuurit, protokollat ja tiedonsiirto
Tilan synkronointi ja ennustaminen
Verkkoarkkitehtuurit
Verkkopelien tietoturvaongelmat ja huijausten ja hyökkäysten estäminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.

Esitietovaatimukset

Peliohjelmointi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää verkkopelien tyypit ja ominaispiirteet sekä osaa kehittää yksinkertaisen monen pelaajan verkkopelin.

Sisältö

Verkkopelien eri tyypit
Verkkoarkkitehtuurit, protokollat ja tiedonsiirto
Tilan synkronointi ja ennustaminen
Verkkoarkkitehtuurit
Verkkopelien tietoturvaongelmat ja huijausten ja hyökkäysten estäminen

Esitietovaatimukset

Peliohjelmointi

Siirry alkuun