Peliteknologia I (5 op)
Toteutuksen tunnus: TT00CB38-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Mikko Romppainen
- Janne Remes
Ryhmät
-
TTV22SPTTV22SP
- 15.01.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 22.01.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 29.01.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 05.02.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 12.02.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 19.02.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 26.02.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 12.03.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 19.03.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 26.03.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 09.04.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 16.04.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 23.04.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 30.04.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 07.05.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 14.05.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 21.05.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
- 28.05.2025 08:00 - 16:00, Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
Tavoitteet
Säteenseurantatekniikat.
Opiskelija tietää säteenjäljityksen (ray trace) teorian perusteet. Opiskelija osaa tehdä grafiikkaohjelmointia hyödyntäen jotakin säteenjäljitystekniikkaa.
Sisältö
Image order algoritmit ja säteenjäljityksen matematiikkaa
Ray tracing/casting
Volume ray casting
Valaisun/varjojen laskeminen
Image Effects
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on joko hyödynnetty monimutkaisempia tapoja määrittää primitiivejä tai työssä on käytetty monipuolisesti eri renderöintitekniikoita tai tehosteita. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä erinomaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on yksinkertaisten primitiivien piirron lisäksi hyödynnetty jotakin monimutkaisempaa renderöintitekniikkaa. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä hyvin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen yksinkertaisilla primitiiveillä. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä auttavasti.
Esitietovaatimukset
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi