Siirry suoraan sisältöön

Markkinointitutkimus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BX73-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 15.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Petri Lintumäki
Ryhmät
LLT23SM
LLT23SM
Opintojakso
LT00BX73

Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 48 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ti 26.08.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 02.09.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 09.09.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 16.09.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 23.09.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 30.09.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 07.10.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 21.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA11L156-aud TA11L156-aud
Ti 28.10.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 04.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 11.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 18.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 25.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 02.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ti 09.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Markkinointitutkimus LT00BX73-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija saa valmiudet yrityksen johtamisessa ja päätöksenteossa tarvittavan tiedon hankintaan markkinointitutkimuksen avulla. Opiskelija ymmärtää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella tutkimuskokonaisuuden ja soveltaa sopivaksi katsomaansa tutkimusmenetelmää tutkimusongelmansa selvittämiseksi sekä raportoida tutkimuksen tulokset.

Sisältö

- Markkinointitutkimuksen käsitteet, tarpeet ja tavoitteet
- Eettisyys markkinointitutkimuksessa
- Laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmät markkinointitutkimuksessa
- Tutkimussuunnitelman laatiminen valitun tutkimusmenetelmän näkökulmasta
- Tutkimustyökalun suunnittelu kysely, haastattelu ja havainnointitutkimuksissa
- Tutkimuksen tekeminen ja tulosten analysointi
- Johtopäätökset ja tutkimusraportin laatiminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Käsitteiden käyttö tutkimuskokonaisuudessa on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistämään aikaisempaa markkinointiosaamista markkinointitutkimuksen tekemisessä. Opiskelija osoittaa tutkimusraportissa, analysoinnissa ja johtopäätöksissä kriittistä arviointia ja huomioi tulevaisuuden haasteet. Markkinointitutkimukselle asetetut tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeiset markkinointitutkimukseen liittyvät sisällöt ja peruskäsitteet. Käsitteiden käyttö ja teorian hyödyntäminen tutkimussuunnitelmassa on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa parhaiten soveltuvaa tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen tekeminen, analysointi ja johtopäätösten tekeminen muodostaa loogisen tutkimuskokonaisuuden.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella tutkimusraportissa tehdyt ratkaisut.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Tutkimussuunnitelma on vielä kuvaileva ja selkeän tutkimuskokonaisuuden muodostamisessa, analysoinnissa ja raportoinnissa on puutteita.
Opiskelija osaa avustetusti valita tarkoituksenmukaisen tutkimusmenetelmän. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain tutkimuksen tekemisessä.
Opiskelija tarvitsee vielä ohjausta tutkimusraportin johtopäätösten tekemisessä.

Osaamistavoitteet

Opiskelija saa valmiudet yrityksen johtamisessa ja päätöksenteossa tarvittavan tiedon hankintaan markkinointitutkimuksen avulla. Opiskelija ymmärtää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella tutkimuskokonaisuuden ja soveltaa sopivaksi katsomaansa tutkimusmenetelmää tutkimusongelmansa selvittämiseksi sekä raportoida tutkimuksen tulokset.

Toteutustavat

Opetus toteutetaan lähiopetuksena.

Suoritustavat

Toteutussuunnitelmassa ilmoitettujen suoritusten hyväksytty tekeminen.

Sisältö

- Markkinointitutkimuksen käsitteet, tarpeet ja tavoitteet
- Eettisyys markkinointitutkimuksessa
- Laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmät markkinointitutkimuksessa
- Tutkimussuunnitelman laatiminen valitun tutkimusmenetelmän näkökulmasta
- Tutkimustyökalun suunnittelu kysely, haastattelu ja havainnointitutkimuksissa
- Tutkimuksen tekeminen ja tulosten analysointi
- Johtopäätökset ja tutkimusraportin laatiminen

Siirry alkuun