Skip to main content

Integrated Marketing Communication (5 cr)

Code: LT00BX64-3006

General information


Enrollment
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
Elina Jääskeläinen
Groups
AMA24S
AMA24S
LLT24SM
LLT24SM
Course
LT00BX64

Realization has 27 reservations. Total duration of reservations is 40 h 30 min.

Time Topic Location
Fri 29.08.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 05.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 12.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 19.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 22.09.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 26.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 29.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 03.10.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 06.10.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 10.10.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 20.10.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 24.10.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 27.10.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 31.10.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 03.11.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 07.11.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 10.11.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 14.11.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 17.11.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 21.11.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 24.11.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 28.11.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 01.12.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 05.12.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 08.12.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Fri 12.12.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 15.12.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Changes to reservations may be possible.

Objective

The student can plan, implement and assess different methods and channels of marketing communication, understands the meaning of integrated marketing communication and the effects of the aims, target groups, overall profitability and budget.

The student manages the methods and channels in digital marketing communication and can choose them according to the situation and aim. (S)he can produce publishable contents for different media and channels.

Content

Comprehensive planning of marketing communication
Methods and channels of marketing communication
Planning and implementation of a marketing campaign
Digital marketing communication
Digital media and channels

Location and time

Syksy 2025 Kampuksella

Materials

1) Edita Viesti perille! Tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa. Digikirja

2) https://kamk.finna.fi/ Alma talent Bisneskirjasto: Digimarkkinointi

3) https://kamk.finna.fi/ Alma talent Bisneskirjasto: Sisältöstrategia

4) https://kamk.finna.fi/ Alma talent Bisneskirjasto: Johdata asiakkaasi verkkoon

Teaching methods

Lähiopetus
Ryhmätyöt
Työelämälähtöinen projekti mediasuunnittelukurssin kanssa yhdessä

Exam schedules

Tentti marras-joulukuu 2025

Completion alternatives

-

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

The student can apply the basic theories and concepts of marketing communication independently and use them logically and consistently.
The student can, on own initiative, choose the most appropriate methods, channels and theoretic backgrounds for a situation and apply them in different areas of marketing communication

Assessment criteria, good (3)

The student can use and apply the basic theories and concepts of marketing communication logically and consistently.
The student can choose the most appropriate methods, channels and theoretic backgrounds for a situation and apply them in in different areas of marketing communication.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student can use and apply the basic theories and concepts of marketing communication to some extent.
The student can choose appropriate methods, channels and theoretic backgrounds for a situation and apply them in different areas of marketing communication under guidance.

Assessment criteria, fail (0)

Ei suoritusta

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa itsenäisesti käyttää ja soveltaa markkinointiviestinnän perusteorioita ja -käsitteitä. Käsitteiden käyttö ja valintojen perustelu on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa oma-aloitteisesti valita tilanteeseen parhaiten sopivat ja tarkoituksenmukaiset keinot, kanavat ja teoriataustat sekä soveltaa niitä eri markkinointiviestinnän osa-alueissa.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa käyttää ja soveltaa markkinointiviestinnän perusteorioita ja -käsitteitä. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen parhaiten sopivat ja tarkoituksenmukaiset keinot, kanavat ja teoriataustat sekä soveltaa niitä eri markkinointiviestinnän osa-alueissa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa osittain käyttää ja soveltaa markkinointiviestinnän perusteorioita ja -käsitteitä.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivat ja tarkoituksenmukaiset keinot kanavat ja teoriataustat sekä ohjatusti soveltaa niitä eri markkinointiviestinnän osa-alueissa.

Prerequisites

Basics of marketing
Customer Oriented Marketing -course has to be made before

Objective

The student can plan, implement and assess different methods and channels of marketing communication, understands the meaning of integrated marketing communication and the effects of the aims, target groups, overall profitability and budget.

The student manages the methods and channels in digital marketing communication and can choose them according to the situation and aim. (S)he can produce publishable contents for different media and channels.

Execution methods

Contact teaching
The project will be made as a part of the Markkinointiviestinnän työkalut -module

Accomplishment methods

Assignments in classroom
Planning and implementing a marketing campaign into a working-life oriented project
Final assignment

Content

Comprehensive planning of marketing communication
Methods and channels of marketing communication
Planning and implementation of a marketing campaign
Digital marketing communication
Digital media and channels

Qualifications

Basics of marketing
Customer Oriented Marketing -course has to be made before

Go back to top of page