Integrated Marketing Communication (5 cr)
Code: LT00BX64-3006
General information
- Enrollment
-
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Realization has 27 reservations. Total duration of reservations is 40 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 29.08.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 05.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 12.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 19.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 22.09.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 26.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 29.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 03.10.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 06.10.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 10.10.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 20.10.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 24.10.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 27.10.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 31.10.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 03.11.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 07.11.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 10.11.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 14.11.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 17.11.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 21.11.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 24.11.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 28.11.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 01.12.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 05.12.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 08.12.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Fri 12.12.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 15.12.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Markkinointiviestintä LT00BX64-3006 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Objective
The student can plan, implement and assess different methods and channels of marketing communication, understands the meaning of integrated marketing communication and the effects of the aims, target groups, overall profitability and budget.
The student manages the methods and channels in digital marketing communication and can choose them according to the situation and aim. (S)he can produce publishable contents for different media and channels.
Content
Comprehensive planning of marketing communication
Methods and channels of marketing communication
Planning and implementation of a marketing campaign
Digital marketing communication
Digital media and channels
Location and time
Syksy 2025 Kampuksella
Materials
1) Edita Viesti perille! Tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa. Digikirja
2) https://kamk.finna.fi/ Alma talent Bisneskirjasto: Digimarkkinointi
3) https://kamk.finna.fi/ Alma talent Bisneskirjasto: Sisältöstrategia
4) https://kamk.finna.fi/ Alma talent Bisneskirjasto: Johdata asiakkaasi verkkoon
Teaching methods
Lähiopetus
Ryhmätyöt
Työelämälähtöinen projekti mediasuunnittelukurssin kanssa yhdessä
Exam schedules
Tentti marras-joulukuu 2025
Completion alternatives
-
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
The student can apply the basic theories and concepts of marketing communication independently and use them logically and consistently.
The student can, on own initiative, choose the most appropriate methods, channels and theoretic backgrounds for a situation and apply them in different areas of marketing communication
Assessment criteria, good (3)
The student can use and apply the basic theories and concepts of marketing communication logically and consistently.
The student can choose the most appropriate methods, channels and theoretic backgrounds for a situation and apply them in in different areas of marketing communication.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student can use and apply the basic theories and concepts of marketing communication to some extent.
The student can choose appropriate methods, channels and theoretic backgrounds for a situation and apply them in different areas of marketing communication under guidance.
Assessment criteria, fail (0)
Ei suoritusta
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa itsenäisesti käyttää ja soveltaa markkinointiviestinnän perusteorioita ja -käsitteitä. Käsitteiden käyttö ja valintojen perustelu on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa oma-aloitteisesti valita tilanteeseen parhaiten sopivat ja tarkoituksenmukaiset keinot, kanavat ja teoriataustat sekä soveltaa niitä eri markkinointiviestinnän osa-alueissa.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa käyttää ja soveltaa markkinointiviestinnän perusteorioita ja -käsitteitä. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen parhaiten sopivat ja tarkoituksenmukaiset keinot, kanavat ja teoriataustat sekä soveltaa niitä eri markkinointiviestinnän osa-alueissa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa osittain käyttää ja soveltaa markkinointiviestinnän perusteorioita ja -käsitteitä.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivat ja tarkoituksenmukaiset keinot kanavat ja teoriataustat sekä ohjatusti soveltaa niitä eri markkinointiviestinnän osa-alueissa.
Prerequisites
Basics of marketing
Customer Oriented Marketing -course has to be made before
Objective
The student can plan, implement and assess different methods and channels of marketing communication, understands the meaning of integrated marketing communication and the effects of the aims, target groups, overall profitability and budget.
The student manages the methods and channels in digital marketing communication and can choose them according to the situation and aim. (S)he can produce publishable contents for different media and channels.
Execution methods
Contact teaching
The project will be made as a part of the Markkinointiviestinnän työkalut -module
Accomplishment methods
Assignments in classroom
Planning and implementing a marketing campaign into a working-life oriented project
Final assignment
Content
Comprehensive planning of marketing communication
Methods and channels of marketing communication
Planning and implementation of a marketing campaign
Digital marketing communication
Digital media and channels
Qualifications
Basics of marketing
Customer Oriented Marketing -course has to be made before