Siirry suoraan sisältöön

Peliteknologia II (5 op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB39-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Mika Keränen
Janne Remes
Ryhmät
TTV22SP
TTV22SP
Opintojakso
TT00CB39

Toteutuksella on 18 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 144 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 15.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 22.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 29.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 05.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 12.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 19.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 26.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 12.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 19.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 26.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 09.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 16.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 23.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 30.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 07.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 14.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 21.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 28.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Ohjelmointitaide.

Opiskelija osaa ohjelmoida ja dokumentoida grafiikkademon tai vastaavan sovelluksen, jonka toteuttamisessa on pitänyt ottaa huomioon keinotekoiset taiteelliset rajoitteet.

Sisältö

Harjoitustyön määrittely, suunnittelu, toteutus, testaus, dokumentointi ja julkaisu. Harjoitustyössa pitää määrittää tehtävälle projektille keinotekoinen rajoite, jonka rajoissa ohjelmiston pitää toimia. Hyviä rajoitteita on esimerkiksi:
- Joku vanha laite, esim Commodore 64, Amiga 500, Sulautettu käyttöjärjestelmä tai vastaava
- Suoritettavan binäärin kokorajoitus (esim. 2K, 4K, 64K)
- Software renderöijän tekeminen (käytössä vain pikselin piirtäminen ruudulle)
- Pelikonsolille, esim PS4 tehty demo
- Muuten teknisesti haastava demo, esim Grafiikkademo käyttäen oskilloskooppia
- Jonkin laitteiston emulaattorin toteutus
- Jollakin harvinaisella ohjelmointikielellä toteutettu demo

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Rajoitteet ovat olleet erittäin haastavia tai julkaistu tuotos on erittäin laadukas. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen erinomaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on yrittänyt tehdä sovellusta jonkin rajoitteen puitteissa. Työstä ei kuitenkaan ole saatu tehtyä mitään julkaisukelpoista, mutta opiskelija on saanut kokemusta ja osaa analysoida epäonnistumisen syyt. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen välttävästi.

Siirry alkuun