Asiakassuuntainen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: BY00BX23-3024
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.08.2025 - 21.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 15.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
- Matkailualan koulutus
- Liiketalouden koulutusohjelma
Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 36 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 02.09.2025 klo 12:45 - 15:15 (2 t 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ti 09.09.2025 klo 12:45 - 15:15 (2 t 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ti 16.09.2025 klo 12:45 - 15:15 (2 t 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ti 23.09.2025 klo 12:45 - 15:15 (2 t 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ti 30.09.2025 klo 12:45 - 15:15 (2 t 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ti 07.10.2025 klo 12:45 - 15:15 (2 t 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ti 21.10.2025 klo 12:45 - 15:15 (2 t 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L120
TA12L120
|
Ma 27.10.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ma 03.11.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ma 10.11.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ma 17.11.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ma 24.11.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ma 01.12.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Ti 09.12.2025 klo 12:45 - 15:15 (2 t 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3024 |
TA12L119
TA12L119
|
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija osaa käyttää asiakaskeskeisen markkinoinnin peruskäsitteitä ja arvioida organisaation kannattavan liiketoiminnan edellytyksiä markkinoinnillisesta näkökulmasta. Lisäksi opiskelija saa valmiudet tunnistaa organisaation markkinointitoimintoja ja luoda tulevaisuuden mahdollisuuksia.
Opintojakso on yhteinen liiketalouden tradenomiopiskelijoille sekä liikunnanohjaaja-,ja restonomiopiskelijoille.
Toteutustavat
Päiväopiskelijoilla on lähiopetusta kerran viikossa.
Monimuoto-opiskelijoilla on kerran kuukaudessa joko lähi- tai etäopiskelua lukujärjestyksen mukaisesti.
Suoritustavat
Opintojakso edellyttää 135 tuntia opiskelijan työtä.Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää tentin läpäisyä, kaikkien kurssitehtävien tekemistä sekä läsnäoloa ja osallistumista oppitunneille. Tarkempi opintojakson kuvaus esitellään opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Markkinoinnin kilpailukeinovalikoima
Myynnin ja asiakassuhdeajattelun perusteet
Oppimateriaalit
Luentomateriaali on Repussa.
Oppikirja on Bergström & Leppänen. 2016 (tai uudempi). Yrityksen asiakasmarkkinointi.Saatavana KAMK:n kirjastossa painettuna sekä e-kirjana.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteet.
Opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinojen ydinkohdat ja kykenee selittämään asiakaslähtöisen markkinoinnin perusteet.
Opiskelija tarvitsee ohjausta ratkaisujen löytämisessä ja kykenee tarkastelemaan konkreettisella tasolla markkinointiympäristöä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, itsenäistä ajattelua ja markkinointiympäristön ymmärrystä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee hyvin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytännön tilanteissa.
Opiskelija tuntee ja ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, käsitteellistä ja kriittistä pohdintaa sekä laaja-alaista markkinointiympäristön ymmärrystä.