Skip to main content

Tourism Transport, Sales and Reservation Services (5 cr)

Code: AM00BH01-3008

General information


Enrollment
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 26.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Tourism
Teachers
Katja-Mari Kärkkäinen
Groups
AMA24S
AMA24S
Course
AM00BH01

Realization has 23 reservations. Total duration of reservations is 34 h 30 min.

Time Topic Location
Wed 27.08.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Thu 04.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Mon 08.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L116 TH luokka TA12L116 TH luokka
Thu 11.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Tue 16.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Fri 19.09.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Wed 24.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Thu 25.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L116 TH luokka TA12L116 TH luokka
Thu 02.10.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L116 TH luokka TA12L116 TH luokka
Mon 06.10.2025 time 08:30 - 10:00
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L125 TA12L125
Mon 20.10.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Tue 21.10.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Mon 27.10.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L130 TA12L130
Tue 28.10.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L101 TA12L101
Mon 03.11.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L130 TA12L130
Tue 04.11.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L119 TA12L119
Mon 10.11.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Tue 11.11.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L119 TA12L119
Tue 18.11.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L101 TA12L101
Mon 24.11.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Tue 25.11.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA12L101 TA12L101
Mon 01.12.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Tue 02.12.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Changes to reservations may be possible.

Objective

The students will have an in depth understanding of the importance of passenger transport in the
tourism cluster, also from the perspective of tourism service accessibility. They will gain proficiency
in key sales and reservation services currently used in the tourism industry, including the principles
of digital business operations.

Content

The significance of transport in terms of accessibility
Forms of transport: airplane, boat, train, road transport
Tourism service distribution systems and practitioners
Digital tourism business operations
The benefits of using social media

Materials

To be announced during the study period.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää kiitettävästi matkustajakuljetusten merkityksen matkailun klusterissa. Hän hahmottaa syvällisesti kuljetuspalveluiden tarpeellisuuden matkailupalveluiden saatavuuden kannalta. Opiskelija perehtyy kiitettävästi matkailualan kannalta keskeisiin myynti- ja varauspalveluihin. Hän ymmärtää kiitettävästi sähköisen liiketoiminnen periaatteet ja sen merkityksen matkailussa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää hyvin matkustajakuljetusten merkityksen matkailun klusterissa. Hän hahmottaa hyvin kuljetuspalveluiden tarpeellisuuden matkailupalveluiden saatavuuden kannalta. Opiskelija perehtyy hyvin matkailualan kannalta keskeisiin myynti- ja varauspalveluihin. Hän ymmärtää hyvin sähköisen liiketoiminnen periaatteet ja sen merkityksen matkailussa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija ymmärtää matkustajakuljetusten merkityksen matkailun klusterissa. Hän hahmottaa tyydyttävästi kuljetuspalveluiden tarpeellisuuden matkailupalveluiden saatavuuden kannalta. Opiskelija perehtyy tyydyttävästi matkailualan kannalta keskeisiin myynti- ja varauspalveluihin. Hän ymmärtää sähköisen liiketoiminnen periaatteet ja sen merkityksen matkailussa.

Objective

The students will have an in depth understanding of the importance of passenger transport in the
tourism cluster, also from the perspective of tourism service accessibility. They will gain proficiency
in key sales and reservation services currently used in the tourism industry, including the principles
of digital business operations.

Execution methods

Lectures, exercises and exam

Accomplishment methods

Lectures, exercises and exam

Content

The significance of transport in terms of accessibility
Forms of transport: airplane, boat, train, road transport
Tourism service distribution systems and practitioners
Digital tourism business operations
The benefits of using social media

Go back to top of page