Tourism Transport, Sales and Reservation Services (5 cr)
Code: AM00BH01-3008
General information
- Enrollment
-
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 26.10.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Tourism
Realization has 23 reservations. Total duration of reservations is 34 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 27.08.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Thu 04.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Mon 08.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L116 TH luokka
TA12L116 TH luokka
|
Thu 11.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Tue 16.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Fri 19.09.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Wed 24.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Thu 25.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L116 TH luokka
TA12L116 TH luokka
|
Thu 02.10.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L116 TH luokka
TA12L116 TH luokka
|
Mon 06.10.2025 time 08:30 - 10:00 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L125
TA12L125
|
Mon 20.10.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Tue 21.10.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 27.10.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L130
TA12L130
|
Tue 28.10.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L101
TA12L101
|
Mon 03.11.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L130
TA12L130
|
Tue 04.11.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L119
TA12L119
|
Mon 10.11.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Tue 11.11.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L119
TA12L119
|
Tue 18.11.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L101
TA12L101
|
Mon 24.11.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Tue 25.11.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA12L101
TA12L101
|
Mon 01.12.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Tue 02.12.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matkailun kuljetus-, myynti- ja varauspalvelut AM00BH01-3008 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Objective
The students will have an in depth understanding of the importance of passenger transport in the
tourism cluster, also from the perspective of tourism service accessibility. They will gain proficiency
in key sales and reservation services currently used in the tourism industry, including the principles
of digital business operations.
Content
The significance of transport in terms of accessibility
Forms of transport: airplane, boat, train, road transport
Tourism service distribution systems and practitioners
Digital tourism business operations
The benefits of using social media
Materials
To be announced during the study period.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää kiitettävästi matkustajakuljetusten merkityksen matkailun klusterissa. Hän hahmottaa syvällisesti kuljetuspalveluiden tarpeellisuuden matkailupalveluiden saatavuuden kannalta. Opiskelija perehtyy kiitettävästi matkailualan kannalta keskeisiin myynti- ja varauspalveluihin. Hän ymmärtää kiitettävästi sähköisen liiketoiminnen periaatteet ja sen merkityksen matkailussa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija ymmärtää hyvin matkustajakuljetusten merkityksen matkailun klusterissa. Hän hahmottaa hyvin kuljetuspalveluiden tarpeellisuuden matkailupalveluiden saatavuuden kannalta. Opiskelija perehtyy hyvin matkailualan kannalta keskeisiin myynti- ja varauspalveluihin. Hän ymmärtää hyvin sähköisen liiketoiminnen periaatteet ja sen merkityksen matkailussa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija ymmärtää matkustajakuljetusten merkityksen matkailun klusterissa. Hän hahmottaa tyydyttävästi kuljetuspalveluiden tarpeellisuuden matkailupalveluiden saatavuuden kannalta. Opiskelija perehtyy tyydyttävästi matkailualan kannalta keskeisiin myynti- ja varauspalveluihin. Hän ymmärtää sähköisen liiketoiminnen periaatteet ja sen merkityksen matkailussa.
Objective
The students will have an in depth understanding of the importance of passenger transport in the
tourism cluster, also from the perspective of tourism service accessibility. They will gain proficiency
in key sales and reservation services currently used in the tourism industry, including the principles
of digital business operations.
Execution methods
Lectures, exercises and exam
Accomplishment methods
Lectures, exercises and exam
Content
The significance of transport in terms of accessibility
Forms of transport: airplane, boat, train, road transport
Tourism service distribution systems and practitioners
Digital tourism business operations
The benefits of using social media