Mathematics for Game Programmers (3 op)
Toteutuksen tunnus: KTVP053-3012
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Simo Määttä
- Vesa Vaihoja
Ryhmät
-
TTK24SPTTK24SP
Tavoitteet
Students will know the basics of trigonometry, basics of vector and matrix calculus and how to utilize them in 3D graphics.
Sisältö
Analytical geometry, trigonometry, vectors, matrices, affine transformations, complex numbers.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The students are able to apply their learning to different tasks in a variety of ways.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The students are able to use the methods they learn during the course appropriately.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The students know and are proficient in the basic concepts of the course.