Siirry suoraan sisältöön

Pelialan markkinointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB12-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Johanna Puirava
  • Klaus Kääriäinen

Ryhmät

  • TTK23SPT
    TTK23SPT
  • TTK23SP
    TTK23SP
  • 17.03.2025 12:45 - 16:00, Pelialan markkinointi TT00CB12-3003
  • 24.03.2025 12:45 - 16:00, Pelialan markkinointi TT00CB12-3003
  • 31.03.2025 12:45 - 16:00, Pelialan markkinointi TT00CB12-3003
  • 07.04.2025 12:45 - 16:00, Pelialan markkinointi TT00CB12-3003
  • 14.04.2025 12:45 - 16:00, Pelialan markkinointi TT00CB12-3003
  • 28.04.2025 12:45 - 16:00, Pelialan markkinointi TT00CB12-3003
  • 05.05.2025 12:45 - 16:00, Pelialan markkinointi TT00CB12-3003
  • 12.05.2025 12:45 - 16:00, Pelialan markkinointi TT00CB12-3003
  • 19.05.2025 12:45 - 16:00, Pelialan markkinointi TT00CB12-3003
  • 26.05.2025 12:45 - 16:00, Pelialan markkinointi TT00CB12-3003

Tavoitteet

Opiskelija osaa käyttää asiakaskeskeisen markkinoinnin peruskäsitteitä ja arvioida ICT alan yrityksen liiketoiminnallisen onnistumisen edellytyksiä markkinoinnillisesta näkökulmasta sekä ratkaista yksinkertaisia yrityksen markkinoinnillisia ongelmia.

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
ICT alan markkinointi (mm. peliala, ict alan palvelut, ..)
Ostokäyttäytymisen perusteet
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiantuntijaluennot yrityksistä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytännön tilanteissa.
Opiskelija tuntee ja ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot erinomaisesti ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, käsitteellistä ja ansiokasta pohdintaa sekä laaja-alaista markkinointiympäristön ymmärrystä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, ansiokasta ajattelua ja markkinointiympäristön ymmärrystä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet.
Opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinojen ydinkohdat ja tunnistaa asiakaslähtöisen markkinoinnin perusteet.
Opiskelija osoittaa tehtävissä yksipuolista ajattelua ja konkreettisella tasolla ymmärrystä markkinointiympäristöstä.