Pelialan markkinointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: TT00CB12-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 32 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 17.03.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelialan markkinointi TT00CB12-3003 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Ma 24.03.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelialan markkinointi TT00CB12-3003 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Ma 31.03.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelialan markkinointi TT00CB12-3003 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 07.04.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelialan markkinointi TT00CB12-3003 |
TA12L128
TA12L128
|
Ma 14.04.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelialan markkinointi TT00CB12-3003 |
TA12L125
TA12L125
|
Ma 28.04.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelialan markkinointi TT00CB12-3003 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
Ma 05.05.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelialan markkinointi TT00CB12-3003 |
TA12L128
TA12L128
|
Ma 12.05.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelialan markkinointi TT00CB12-3003 |
TA12L129
TA12L129
|
Ma 19.05.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelialan markkinointi TT00CB12-3003 |
TA12L128
TA12L128
|
Ma 26.05.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelialan markkinointi TT00CB12-3003 |
TA13L126
TA13L126
|
Tavoitteet
Opiskelija osaa käyttää asiakaskeskeisen markkinoinnin peruskäsitteitä ja arvioida ICT alan yrityksen liiketoiminnallisen onnistumisen edellytyksiä markkinoinnillisesta näkökulmasta sekä ratkaista yksinkertaisia yrityksen markkinoinnillisia ongelmia.
Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
ICT alan markkinointi (mm. peliala, ict alan palvelut, ..)
Ostokäyttäytymisen perusteet
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiantuntijaluennot yrityksistä
Opetusmenetelmät
The course is completed independently. Students can participate in voluntary on-site lectures. The course is completed through Reppu, by completing course assignments and a final project.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytännön tilanteissa.
Opiskelija tuntee ja ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot erinomaisesti ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, käsitteellistä ja ansiokasta pohdintaa sekä laaja-alaista markkinointiympäristön ymmärrystä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, ansiokasta ajattelua ja markkinointiympäristön ymmärrystä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet.
Opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinojen ydinkohdat ja tunnistaa asiakaslähtöisen markkinoinnin perusteet.
Opiskelija osoittaa tehtävissä yksipuolista ajattelua ja konkreettisella tasolla ymmärrystä markkinointiympäristöstä.
Hylätty (0)
Insufficient expertise in game marketing. The student does not participate in the final project, or complete required amount of course assignments. A final project of exceptionally low quality may also result in a failing grade.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student knows the fundamental concepts of marketing very well and can apply them in a variety of ways in practical situations. They know and understand marketing competition methods to an excellent degree and can apply them independently and in a customer-oriented manner to market a company. In their assignments, the students demonstrate initiative, conceptual and diligent thought and an extensive understanding of the marketing environment.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
The student knows the fundamental concepts of marketing and can apply them in practical situations. They are able to identify marketing competition methods and can apply them in a customer-oriented manner to market a company. In their assignments, the students demonstrate initiative, diligent thought and an understanding of the marketing environment.
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
The student knows the fundamental concepts of marketing. They are able to perceive the core points of marketing competition methods and recognize the basics of customer-oriented marketing. Their assignments demonstrate a single line of thinking and a concrete understanding of the marketing environment.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa käyttää asiakaskeskeisen markkinoinnin peruskäsitteitä ja arvioida ICT alan yrityksen liiketoiminnallisen onnistumisen edellytyksiä markkinoinnillisesta näkökulmasta sekä ratkaista yksinkertaisia yrityksen markkinoinnillisia ongelmia.
Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
ICT alan markkinointi (mm. peliala, ict alan palvelut, ..)
Ostokäyttäytymisen perusteet
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiantuntijaluennot yrityksistä