Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntijaviestintä (4 op)

Toteutuksen tunnus: AM00CN45-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Bachelor’s Degree in Tourism

Opettaja

  • Päivi Dahl

Ryhmät

  • AMM25K
    AMM25K
  • 24.01.2025 09:00 - 11:30, Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001
  • 21.02.2025 14:00 - 15:30, Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001
  • 29.03.2025 12:15 - 13:45, Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001
  • 26.04.2025 08:30 - 11:00, Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001
  • 23.05.2025 14:45 - 16:15, Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee erilaisia opiskelun ja työelämän viestintätilanteita ja kehittää suullisen ja kirjallisen viestinnän taitojaan osana ammatillista osaamistaan.

Sisältö

Viestinnän perusteet ja vastuullinen viestintä
Asiakirjoittaminen ja lähteiden käyttö
Kielen- ja tekstinhuollon kertaus
Puhe-esityksen suunnittelu, toteutus ja analysointi
Vuorovaikutustaidot ryhmässä
Kokouskäytännöt ja neuvottelutaidot
Kokousasiakirjat

Oppimateriaalit

Esitellään opintojakson alussa.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija viestii monipuolisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. Opiskelija kirjoittaa kiitettävää asiatekstiä ja osaa lähdeviittausten sujuvan käytön. Opiskelija kykenee arvioimaan realistisesti omaa viestintäänsä ja on kiinnostunut kehittämään sitä. Opiskelija toimii rakentavasti ryhmäviestintätilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija selviää hyvin sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vuorovaikutustilanteista. Opiskelija kirjoittaa hyvää asiatekstiä ja osaa lähdeviittausten käytön. Opiskelija arvioi omaa viestintäänsä ja tunnistaa siitä kehittämiskohteet. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmäviestintätilanteissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija viestii pääosin ymmärrettävästi sekä suullisesti että kirjallisesti. Opiskelija kirjoittaa tyydyttävää asiatekstiä ja pyrkii käyttämään lähteitä oman ajattelunsa tukena. Opiskelija pyrkii arvioimaan omaa vuorovaikutusosaamistaan ja osallistuu ryhmätilanteessa.