Siirry suoraan sisältöön

Mathematics for Game Programmers (3 op)

Toteutuksen tunnus: KTVP053-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2025 - 31.07.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Bachelor's Degree in Business Information Technology

Opettaja

  • Simo Määttä
  • Vesa Vaihoja

Ryhmät

  • TBIT24SProg
    TBIT24SProg

Tavoitteet

Students will know the basics of trigonometry, basics of vector and matrix calculus and how to utilize them in 3D graphics.

Sisältö

Analytical geometry, trigonometry, vectors, matrices, affine transformations, complex numbers.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The students are able to apply their learning to different tasks in a variety of ways.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The students are able to use the methods they learn during the course appropriately.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The students know and are proficient in the basic concepts of the course.