Mathematics for Game Programmers (3 op)
Toteutuksen tunnus: KTVP053-3013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Bachelor's Degree in Business Information Technology
Opettaja
- Simo Määttä
- Vesa Vaihoja
Ryhmät
-
TBIT24STBIT24S
Tavoitteet
Students will know the basics of trigonometry, basics of vector and matrix calculus and how to utilize them in 3D graphics.
Sisältö
Analytical geometry, trigonometry, vectors, matrices, affine transformations, complex numbers.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The students know and are proficient in the basic concepts of the course.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The students are able to use the methods they learn during the course appropriately.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The students are able to apply their learning to different tasks in a variety of ways.