Strateginen suunnittelu (3 op)
Toteutuksen tunnus: KILA033-3013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.01.2025 - 30.11.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Hannele Siipola
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen johtamisen ajattelua ja osaa käyttää strategisen suunnittelun menetelmiä liiketoiminnan tai organisaatioiden kehittämisessä.
Sisältö
Strateginen johtaminen käsitteenä, strateginen suunnittelu prosessina, strategioiden toimeenpano.
Aika ja paikka
Jatkuvasuoritteinen verkkototeutus oppimisympäristö Reppu-moodlessa. Voit suorittaa opintojakson omaan tahtiin ja voit aloittaa sen suorittamisen milloin haluat.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit ilmoitetaan ja /tai ovat saatavilla Repussa.
Tentittävä kirjalllisuus:
Kamensky Mika, Strateginen johtaminen; menestyksen timantti. Talentum 2014 tai uudempi. Tenttiin luvut I - VII.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen verkko-opiskelu.
Opintojakso suoritetaan hyväksyttävästi suoritetulla oppimistehtävällä sekä tentillä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtävä on suunniteltu tehtäväksi työnantajaorganisaatiosta, mutta mikäli et työskentele tällä hetkellä, voit tarkastella mitä tahansa yritystä/organisaatiota, josta saat tietoa. Lisätietoja vaihtoehtoisista toteutustavoista työntantajan puuttuessa saat opintojakson opettajilta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti on jatkuvasuoritteinen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 3op a´27 tuntia. Mikä vastaa noin 81 tuntia opiskeluaikaa.
Sisällön jaksotus
Opintojakso suoritetaan hyväksyttävästi suoritetulla oppimistehtävällä sekä tentillä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson arviointi tapahtuu kerran kuukaudessa. Kun palautat arvioitavan suorituksen viimeistään kuukauden loppuun mennessä, arviointi tapahtuu seuraavan kuukauden aikana. Mikäli siis palautat tehtävän tammikuussa, saat siitä helmikuun aikana palautteen ja arvioinnin.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvailla strategisen suunnittelun käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti.
Opiskelija kykenee vertaamaan laaja-alaisesti strategisen suunnittelun menetelmiä ja elementtejä esimerkkiyritykseen sekä reflektoimaan oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelijan strategisen suunnittelun käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ja –elementtejä esimerkkiyritykseen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista.
Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan 5 - hylätty.
Suorittaminen edellyttää oppimistehtävän ja tentin hyväksyttävää suorittamista.
Oppimistehtävä arvioidaan hyväksytty- hylätty.
Tentti arvioidaan pisteillä.
Kokonaispistemäärä määrittää opintojakson arvosanan. .
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvailla strategisen suunnittelun käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti.
Opiskelija kykenee vertaamaan laaja-alaisesti strategisen suunnittelun menetelmiä ja elementtejä esimerkkiyritykseen sekä reflektoimaan oppimaansa.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelijan strategisen suunnittelun käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ja –elementtejä esimerkkiyritykseen
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista.
Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.