Skip to main content

Basics of Business Psychology 2 ects (2 cr)

Code: AV00CX30-3001

General information


Enrollment
04.04.2025 - 31.12.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.01.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 5000
Degree programmes
Yrittäjyyden ja liiketoimintaosaamisen koulutus
Bachelor’s Degree in Tourism
Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Bachelor Degree Programme in Social Services
BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
Pia Kuittinen
Scheduling groups
KAMK 1 (Size: 500 . Open UAS : 500.)
Small groups
KAMK 1
Course
AV00CX30
No reservations found for realization AV00CX30-3001!

Objective

- You master theories and concepts of psychology applicable to business operations, and you can apply them to the functions of a company and organization.
- You know how to utilize psychology in the development of responsible business practices.
- You enhance your self-awareness and interaction skills and understand their connection to the work and well-being of yourself and the rest of the organization's staff.

Content

You familiarize yourself with the theories and concepts of the following areas of psychology and apply them to organizational functions and different roles (customer, customer service representative, subordinate, supervisor):
- Social Psychology
- Neuropsychology
- Developmental Psychology
- Cognitive Psychology

The course is part of the business psychology study module, which has been developed as part of the EU co-funded Mastering Business Psychology project.

Location and time

Non-stop verkkokurssilla opiskelet oman aikataulusi mukaan.

Materials

Verkko-oppimisympäristössä oleva materiaali:
- aloitustehtävä
- teoria ja sen käytännön sovellusesimerkit
- videoluento
- Testaa tietosi –testit
- osiotentit
- lopputentti
- lopputehtävä
Muu oppimateriaalit kuten kirjallisuus, artikkelit, videot, nettisivustot yms. ilmoitetaan verkko-oppimisympäristössä (Repussa). Lisäksi voit perehtyä opintojaksolle valittujen psykologian osa-alueiden perusteoksiin esimerkiksi haluamiesi e-kirjojen avulla.

Teaching methods

Itsenäinen verkko-opiskelu, jossa pakollisina suorituksina ovat aloitustehtävä, osiotentit, lopputentti ja lopputehtävä.

Employer connections

Valittujen psykologian osa-alueiden soveltaminen käytäntöön yrityksen toimintoihin ja niissä toimivien rooleihin.

Exam schedules

Voit itse valita ajankohdat, jolloin suoritat pakolliset suoritukset eli aloitustehtävän, osiotentit, lopputentin ja lopputehtävän. Osiotentit ja lopputentin voit uusia 24 tunnin kuluttua edellisestä yrityksestä.

Student workload

Opintojakso edellyttää 54 tuntia opiskelijan työtä.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment methods and criteria

Jokaisesta psykologian osa-alueesta teet osiotentin, joka arvioidaan hyväksytty - hylätty -asteikolla. Osiotenttisi on hyväksytty, kun saat vähintään 70 % maksimipisteistä.

Opintojakson arvosana (1-5) perustuu lopputentin pistemäärään alla olevan taulukon mukaisesti. Hyväksyttyyn eli arvosanaan 1 on oltava vähintään 70 % maksimipisteistä.
1: 70-79 %
2: 80-84 %
3: 85-89 %
4: 90-94 %
5: 95-100 %

Arvosanan saaminen edellyttää myös aloitus- ja lopputehtävän tekemisen. Opintojakso arvioidaan neljän viikon kuluessa lopputehtävän tekemisestä.

Assessment criteria, fail (0)

Lopputentin pistemäärä ei ole vähintään 70 % maksimpistemäärästä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa psykologian osa-alueiden teorioita ja käsitteitä organisaation toimintoihin eri rooleihin (asiakas, asiakaspalvelija, alainen ja esihenkilö). Opiskelija osaa hyödyntää psykologiaa vastuullisen liiketoiminnan kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää itsetuntemuksen ja vuorovaikutustaitojen merkityksen ja yhteyden omaan ja organisaation muun henkilöstön työskentelyyn ja hyvinvointiin.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija hallitsee psykologian osa-alueiden teorioita ja käsitteitä, ja osaa soveltaa niitä organisaation toimintoihin eri rooleihin (asiakas, asiakaspalvelija, alainen ja esihenkilö). Opiskelija ymmärtää psykologian roolin liiketoiminnan kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää itsetuntemuksen ja vuorovaikutustaitojen merkityksen ja yhteyden omaan ja organisaation muun henkilöstön työskentelyyn ja hyvinvointiin.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hallitsee psykologian osa-alueiden teorioita ja käsitteitä ja osaa soveltaa niitä organisaation toimintoihin eri rooleihin (asiakas, asiakaspalvelija, alainen ja esihenkilö). Opiskelija hahmottaa itsetuntemuksen ja vuorovaikutustaitojen merkityksen ja yhteyden omaan ja organisaation muun henkilöstön työskentelyyn ja hyvinvointiin.

Prerequisites

Does not require prior studies. The course is best taken after completing the basic studies at KAMK, during the spring semester of the second year.

Go back to top of page