Siirry suoraan sisältöön

Asiakasymmärrys- ja palveluosaaminen matkailualalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: AM00CS84-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2026 - 31.07.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2026 - 31.12.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailun koulutus
Opettajat
Katja-Mari Kärkkäinen
Ryhmät
AMM26K
AMM26K
Opintojakso
AM00CS84
Toteutukselle AM00CS84-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa selittää palvelun ja vieraanvaraisuuden käsitteenä ja soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija osaa tunnistaa oman roolinsa palvelutehtävissä ja osaa mukautua erilaisiin asiakaspalvelutilanteisiin sekä arvioida asiakkaan palvelupolkua.

Sisältö

Palvelun ominaispiirteet (palvelujärjestelmän osatekijät)
Vieraanvaraisuuden (Hospitality) viisi ulottuvuutta
Asiakaspalvelija ja palveluntuottaja
Ensivaikutelman merkitys, mm. äänentuotto, nonverbaalinen ja verbaalinen viestintä
Asiakkaan kohtaaminen ja haasteelliset asiakaspalvelutilanteet
Vakuuttavan esiintymisen perusteet, mm. aseman merkitys, asianhallinta, vuorovaikutteisuus ja persoonallisuus
Asiakkaan palvelupolku
Mystery Shopping

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa käyttää palveluosaamisen ja vieraanvaraisuuden käsitteitä asiantuntevasti ja laaja-alaisesti.
Opiskelija osaa yhdistää saamansa tiedon ja taidon kokonaisuuksiksi: osaa toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella palveluosaamisen ja vieraanvaraisuuden käsitteitä.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja, asiakaslähtöisissä ja tavoitteellisissa työelämän tilanteissa.
Opiskelija osaa toimia, itsenäisesti ja vastuullisesti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristöissä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa käyttää keskeisiä, yksittäisiä palveluosaamisen ja vieraanvaraisuuden käsitteitä.
Opiskelija osaa toimia tarkoiksenmukaisesti, joskin toiminta on vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.

Siirry alkuun