Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAP013-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Janne Remes
Ryhmät
TTV24SP
TTV24SP
Opintojakso
TTAP013
Toteutukselle TTAP013-3012 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Students will understand and know how to design and implement high level gameplay components into a game engine. They will be able to use these components to develop a simple game.

Sisältö

Game loop and timing
Game object models
Scripting
Artificial intelligence basics

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Students will be able to implement high level gameplay components for a game engine. They will be able to implement the components into a game engine and use them in game development.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Students will understand and know how to design high level gameplay components for a game engine. They will be able to implement the components into a game engine independently and use them in game development.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Students will demonstrate a deep knowledge of how to design high level gameplay components for a game engine. They will be able to implement the components into a game engine independently and use them efficiently in game development.

Siirry alkuun