Siirry suoraan sisältöön

Peliteknologia II (5op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB39-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2025 - 26.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Mika Keränen
Janne Remes
Ryhmät
TTV23SP
TTV23SP
Opintojakso
TT00CB39

Toteutuksella on 17 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 132 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ke 14.01.2026 klo 08:00 - 12:45
(4 t 45 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 21.01.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 28.01.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 04.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 11.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 18.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 25.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 11.03.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 18.03.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 01.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 08.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 15.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 22.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 29.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 06.05.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 13.05.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Ke 20.05.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I-III
TA11L151 TA11L151
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Ohjelmointitaide.

Opiskelija osaa ohjelmoida ja dokumentoida grafiikkademon tai vastaavan sovelluksen, jonka toteuttamisessa on pitänyt ottaa huomioon keinotekoiset taiteelliset rajoitteet.

Suoritustavat

Harjoitustyö

Sisältö

Harjoitustyön määrittely, suunnittelu, toteutus, testaus, dokumentointi ja julkaisu. Harjoitustyössa pitää määrittää tehtävälle projektille keinotekoinen rajoite, jonka rajoissa ohjelmiston pitää toimia. Hyviä rajoitteita on esimerkiksi:
- Joku vanha laite, esim Commodore 64, Amiga 500, Sulautettu käyttöjärjestelmä tai vastaava
- Suoritettavan binäärin kokorajoitus (esim. 2K, 4K, 64K)
- Software renderöijän tekeminen (käytössä vain pikselin piirtäminen ruudulle)
- Pelikonsolille, esim PS4 tehty demo
- Muuten teknisesti haastava demo, esim Grafiikkademo käyttäen oskilloskooppia
- Jonkin laitteiston emulaattorin toteutus
- Jollakin harvinaisella ohjelmointikielellä toteutettu demo

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on yrittänyt tehdä sovellusta jonkin rajoitteen puitteissa. Työstä ei kuitenkaan ole saatu tehtyä mitään julkaisukelpoista, mutta opiskelija on saanut kokemusta ja osaa analysoida epäonnistumisen syyt. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen välttävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Rajoitteet ovat olleet erittäin haastavia tai julkaistu tuotos on erittäin laadukas. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen erinomaisesti.

Siirry alkuun