Datacenter maintenance (6 cr)
Code: TT00CB30-3005
General information
- Enrollment
-
02.12.2025 - 31.12.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.01.2026 - 31.12.2026
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 6 cr
- Local portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Teknologia
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Business Information Technology
Evaluation scale
Hylätty/Hyväksytty
Content scheduling
Opintojakso koostuu omavalintaisen ja opettajan hyväksymän projektin suunnittelusta, toteutuksesta sekä dokumentoinnista. Lähiopetuksessa läsnäolovaatimus on 80% ja mahdolliset tämän yli menevät poissaolot korvataan työskentelemällä valitun projektin parissa itsenäisesti.
Objective
The student will gain experience in the practical work tasks required by the datacenter environment.
Content
Hardware maintenance
Server maintenance
Monitoring and management
Backup and securing services
Problem situations
Other maintenance tasks
Location and time
Opintojakson opetus järjestetään lähiopetuksena vuoden 2025 kevät ja syyslukukaudella, lukujärjestyksen mukaisesti DC-laboratoriossa.
Teaching methods
Opintojakso koostuu lähiopetuksesta DC-laboratoriossa joiden aikana tehdään konesaliympäristöön liittyviä projekteja ja ylläpitotehtäviä.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Completion alternatives
Opintojakson voi suorittaa vaihtoehtoisesti tekemällä projektin itsenäisesti. Tässä tapauksessa opiskelija pitää kirjaa työtunneista ja palauttaa raportin tekemästään projektista. Opintojakso on 6 opintopisteen laajuinen, joten vaaditaan kaikkiaan 162 työtuntia, sisältäen projektityön, työn dokumentoinnin ja raportin tekemisen.
Student workload
Opintojakso vaatii noin 162 tuntia opiskelijan työtä. Lähiopetuksen osuus on 140 tuntia. Loput 22 tuntia liittyvät tehtävän projektin dokumentointiin.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students will be able to demonstrate their familiarity with the knowledge base of the field, work on given tasks in an appropriate manner and participate in group activities using their own competences.
Assessment criteria, good (3)
The students will be able to apply their professional competence doing different jobs, work independently and responsibly and as a group towards common goals.
Assessment criteria, excellent (5)
Students will be able to work in complex situations, organise and instruct a group and work responsibly.