The Practices of a Game Producer (3cr)
Code: TT00CB19-3006
General information
- Enrollment
- 30.12.2025 - 26.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.01.2026 - 31.07.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Unit
- Teknologia
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Business Information Technology
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Tue 24.03.2026 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
The Practices of a Game Producer TB00CT73-3001 & TT00CB19-3006 |
Teams
|
|
Tue 31.03.2026 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
The Practices of a Game Producer TB00CT73-3001 & TT00CB19-3006 |
Teams
|
|
Tue 07.04.2026 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
The Practices of a Game Producer TB00CT73-3001 & TT00CB19-3006 |
Teams
|
|
Tue 14.04.2026 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
The Practices of a Game Producer TB00CT73-3001 & TT00CB19-3006 |
Teams
|
|
Tue 21.04.2026 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
The Practices of a Game Producer TB00CT73-3001 & TT00CB19-3006 |
Teams
|
|
Tue 28.04.2026 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
The Practices of a Game Producer TB00CT73-3001 & TT00CB19-3006 |
Teams
|
|
Tue 05.05.2026 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
The Practices of a Game Producer TB00CT73-3001 & TT00CB19-3006 |
Teams
|
|
Tue 12.05.2026 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
The Practices of a Game Producer TB00CT73-3001 & TT00CB19-3006 |
Teams
|
Changes to reservations may be possible.
Evaluation scale
0 - 5
Objective
Kurssilla käydään läpi päivittäisiä tuottajan tehtäviä ja vastaan tulevia ongelmia. Kurssi on liitetty tiiviisti Projektiopinnot 1 -kurssiin.
Content
Projektinhallinta
1on1 ohjaus projektikohtaisesti
Jatkuva riskinhallinta
Ryhmädynamiikan ylläpito ja ongelmien ratkominen
Rutiinien luominen pelituotantoon
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osallistuu kurssilla annettuihin tehtäviin vähintään 80% kaikista tehtävistä.
Qualifications
Pelituotannon perusteet