Siirry suoraan sisältöön

Pelialan markkinointi (3op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB12-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2025 - 26.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
OPE_Tietojenkäsittely OPE_Tietojenkäsittely
Ryhmät
TTK24SPT
TTK24SPT
TBIT24SProd
TBIT24SProd
TIX25S
Exchange Students / Games
Opintojakso
TT00CB12

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 32 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 17.03.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelialan markkinointi TT00CB12-3004
TA12L129 TA12L129
Ti 24.03.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelialan markkinointi TT00CB12-3004
TA12L129 TA12L129
Ti 31.03.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelialan markkinointi TT00CB12-3004
TA12L129 TA12L129
Ti 07.04.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelialan markkinointi TT00CB12-3004
TA12L129 TA12L129
Ti 14.04.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelialan markkinointi TT00CB12-3004
TA12L129 TA12L129
Ti 21.04.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelialan markkinointi TT00CB12-3004
TA12L129 TA12L129
Ti 28.04.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelialan markkinointi TT00CB12-3004
TA12L129 TA12L129
Ti 05.05.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelialan markkinointi TT00CB12-3004
TA12L129 TA12L129
Ti 12.05.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelialan markkinointi TT00CB12-3004
TA12L129 TA12L129
Ti 19.05.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelialan markkinointi TT00CB12-3004
TA12L129 TA12L129
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opiskelija osaa käyttää asiakaskeskeisen markkinoinnin peruskäsitteitä ja arvioida ICT alan yrityksen liiketoiminnallisen onnistumisen edellytyksiä markkinoinnillisesta näkökulmasta sekä ratkaista yksinkertaisia yrityksen markkinoinnillisia ongelmia.

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
ICT alan markkinointi (mm. peliala, ict alan palvelut, ..)
Ostokäyttäytymisen perusteet
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiantuntijaluennot yrityksistä

Opetusmenetelmät

The course is completed independently. Students can participate in voluntary on-site lectures. The course is completed through Reppu, by completing course assignments and a final project.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet.
Opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinojen ydinkohdat ja tunnistaa asiakaslähtöisen markkinoinnin perusteet.
Opiskelija osoittaa tehtävissä yksipuolista ajattelua ja konkreettisella tasolla ymmärrystä markkinointiympäristöstä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, ansiokasta ajattelua ja markkinointiympäristön ymmärrystä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytännön tilanteissa.
Opiskelija tuntee ja ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot erinomaisesti ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, käsitteellistä ja ansiokasta pohdintaa sekä laaja-alaista markkinointiympäristön ymmärrystä.

Siirry alkuun