Siirry suoraan sisältöön

Pelien julkaisu ja liveops (3op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB16-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2025 - 26.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Bachelor's Degree in Business Information Technology
Opettajat
OPE_Tietojenkäsittely OPE_Tietojenkäsittely
Ryhmät
TBIT24SProd
TBIT24SProd
TIX25S
Exchange Students / Games
Opintojakso
TT00CB16

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 22 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 13.01.2026 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3007
TA11L161 TA11L161
Ke 21.01.2026 klo 12:45 - 15:30
(2 t 45 min)
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3007
TA11L161 TA11L161
Ke 28.01.2026 klo 12:45 - 15:30
(2 t 45 min)
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3007
TA11L161 TA11L161
Ke 04.02.2026 klo 12:45 - 15:30
(2 t 45 min)
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3007
TA11L161 TA11L161
Ti 10.02.2026 klo 12:30 - 15:15
(2 t 45 min)
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3007
TA11L161 TA11L161
Ke 18.02.2026 klo 12:45 - 15:30
(2 t 45 min)
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3007
TA11L161 TA11L161
Ke 25.02.2026 klo 12:45 - 15:30
(2 t 45 min)
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3007
TA11L161 TA11L161
Ke 11.03.2026 klo 12:45 - 15:30
(2 t 45 min)
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3007
TA11L161 TA11L161
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opiskelija tietää julkaisijoiden roolin pelikehityksessä, ymmärtää peliyrityksen ja julkaisijan julkisen kuvan merkityksen ja pystyy arvioimaan kriittisesti erilaisia julkaisumenetelmiä digitaalisille peleille. Kurssi on yhteydessä projektiopintoihin, jonka aikana julkaistaan peli joka viedään Live opsiin.

Sisältö

Julkaisukanavat
Yrityksen ja julkaisijan imago pelien tuottajana
Jälleenmyyjät
Live ops

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Heikko osaaminen perustuen tehtäviin ja tuntiaktiivisuuteen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä osaaminen perustuen tehtäviin ja tuntiaktiivisuuteen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen osaaminen perustuen tehtäviin ja tuntiaktiivisuuteen.

Esitietovaatimukset

Pelituotannon perusteet

Siirry alkuun