Mathematics for Game Programmers (3 op)
Toteutuksen tunnus: KTVP053-3014
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2026 - 31.07.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2026 - 31.12.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Bachelor's Degree in Business Information Technology
Toteutukselle KTVP053-3014 ei löytynyt varauksia!
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Students will know the basics of trigonometry, basics of vector and matrix calculus and how to utilize them in 3D graphics.
Sisältö
Analytical geometry, trigonometry, vectors, matrices, affine transformations, complex numbers.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The students know and are proficient in the basic concepts of the course.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The students are able to use the methods they learn during the course appropriately.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The students are able to apply their learning to different tasks in a variety of ways.