Recruitment and Employer Branding (5 cr)
Code: YA00BU13-3009
General information
- Enrollment
-
12.12.2026 - 10.01.2027
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
11.01.2027 - 17.12.2027
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- KAMK Master School
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master´s Degree in Responsible Business Management
- Groups
-
LYL26SVLYL26SV
-
LYL26SLYL26S
-
ALY26SALY26S
-
TJY26STJY26S
-
SJY26SSJY26S
-
SYT26SSYT26S
- Course
- YA00BU13
Evaluation scale
0 - 5
Objective
Opiskelija hallitsee rekrytointiprosessin eri vaiheet ja ymmärtää rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän ymmärtää työnantajamielikuvan aktiivisen rakentamisen tärkeyden osana strategista johtamista ja erityisesti osana strategista henkilöstöjohtamista. Hän ymmärtää ja osaa analysoida ja arvioida työnantajamielikuvan merkitystä nykyisten ja tulevien työntekijöiden sitouttamisessa ja rekrytoinnin tukena. Opiskelija osaa kehittää organisaation rekrytointiosaamista ja työnantajamielikuvaa. Opiskelija osaa tunnistaa ja soveltaa erilaisia organisaation tavoitteiden mukaisia työntekijöiden sitouttamis-, kannustus- ja palkitsemisjärjestelmiä. Hän osaa hyödyntää viestintää, verkostoja ja yhteistyötä eri sidoryhmien kanssa sekä rekrytoinnin että työnantajamielikuvan rakentamisen tukena.
Execution methods
Verkko-opinnot
Opintojakso on itsenäisesti, omaan tahtiin suoritettava
Accomplishment methods
Verkkoluennot
Orientaatiovaiheen tehtävä
Oppimistehtävät 1, 2 ja 3
Content
Rekrytointiosaamisen merkitys ja rekrytoinnin haasteet
Rekrytointiosaaminen
Psykologinen sopimus
Työnantajamielikuvan muodostumisen osatekijät
Työntekokulttuuri (arvot, strategia, työympäristö, toimintatavat, rakenteet ja käytännön toiminta)
Työntekijäkokemus ja hakijakokemus
Työnantajamielikuvan rakentaminen
Työntekijöiden sitouttaminen
Kannustin- ja palkitsemisjärjestelmät
Viestintä rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan rakentamisen tukena
Verkostojen ja sidosryhmäyhteistyö rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämisessä
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.